ویدیو مارکتینگ به معنی ساخت ویدیو از محصول یا خدمات و منتشر کردن آن در رسانههای مختلف است تا بتواند مخاطب هدف را جذب کند. در ویدیو مارکتینگ، توجه مخاطب به وسیله یک ویدیو تبلیغاتی به محصولات یک برند جلب میشود. همچنین شامل تولید و انتشار ویدیو در وبسایت و شبکههای اجتماعی است که به دنبال جذب مشتری و در نتیجه افزایش فروش است.
اهداف ویدیو مارکتینگ
افزایش آگاهی در مورد برند: ویدیو ابزار مناسبی برای اطلاعرسانی در مورد محصولات یا خدمات است. میتوانید از ویدیوهایی استفاده کنید که صنعت شما را تحلیل و روند پیشرفت را نشان دهد.
تعامل بیشتر با مخاطب: ویدیوی تولیدشده باید به اندازهای جذاب باشد که کاربران را وادار به تعامل کند. همچنین این تعامل باعث بیشتر شدن حس اعتماد بین کاربران میشود. زیرا وقتی متوجه میشوند دوستشان ویدیوی شما را به اشتراک گذاشته، ناخودآگاه حس اعتمادی در مورد برند شما در ذهنش ایجاد میشود.
افزایش آموزش کاربران و مشتریان: یکی دیگر از اهداف ویدیو مارکتینگ بحث آموزش کاربران است و به این نوع محتوا، محتوای آموزشی میگویند. این آموزش از راه ویدیو مارکتینگ بسیار سریعتر و راحتتر انجام میشود. مثلاً میتوانید همه سؤالات مربوط به محصول یا خدماتتان را در قالب یک ویدیو تولید کرده و به کاربران نشان دهید.
افزایش فروش: هدف نهایی که بعضی از کاربران به دنبال رسیدن به آن با استفاده از ویدیو مارکتینگ هستند، افزایش فروش است. طبق تحقیقات سایتهایی که از ویدیو برای تبلیغ محصولات خود استفاده کردهاند نسبت به کسبوکارهایی که بودجه خود را صرف تبلیغات گسترده کردهاند، کاربران بیشتری را جذب کرده و در نتیجه فروش بیشتری هم دارند.
افزایش بازدید: یکی از اولین هدفهایی که در ویدیو مارکتینگ بیان میشود، افزایش ترافیک است. گوگل به لینکهایی که از طریق ویدیو به سایت شما هدایت میشود، خیلی علاقهمند است.
دلایل اهمیت ویدیو مارکتینگ
- مشتریان توجه ویژهای به ویدیو دارند
- تبلیغات ویدیویی به فروش سریعتر کمک میکند
- کاربران ویدیو را به اشتراک میگذارند
- ویدیوها فرمت مناسبی برای اطلاعرسانی و آموزش هستند
- موتورهای جستجو توجه ویژهای به ویدیو دارند
- ویدیو در مدت کوتاه اطلاعات زیادی در اختیار کاربران قرار میدهد
- با استفاده از ویدیو، مفهوم را راحتتر میتوان بیان کرد
- ویدیو مارکتینگ به اعتمادسازی نسبت به برند شما کمک میکند
- ویدیو مارکتینگ کمک میکند تا شما منحصربهفرد باشید
معایب ویدیو مارکتینگ
- ساخت ویدیو گرانتر از محتوای نوشتاری است
- ویدیو مارکتینگ به زمان بیشتری احتیاج دارد
- مشکلات فنی در مورد ویدیو بیشتر است
- نمایش ویدیو مصرف اینترنت را افزایش میدهد
سخن پایانی
ویدیو مارکتینگ یکی از مهمترین روشهای مارکتینگ است که نادیده گرفتن آن میتواند به شدت در رسیدن شما به هدف، تأثیر منفی داشته باشد.