کسب وکارها سعی می کنند تا از دنیای رقابتی عقب نباشند اما کسانی که خودشون رو به کاربر اثبات و معرفی نکنن هرگز موفق نمیشن! با گذشت زمان و روی کار آمدن انواع استارت آپ و برند این روزها داشتن وبلاگ برای هر سایتی به یک نیاز ضروری تبدیل شده. فرقی هم نمی‌کنه برای استفاده از وبلاگ نویسی هدف شما یک وبلاگ شخصی باشه که در اون به انتشار محتوای روزانه بپردازید یا اینکه یک وبلاگ برای شرکت خود داشته باشید که به نحوه کار با خدمات ارائه شده و آموزش‌های لازم درباره محصول خود بپردازید. به هر حال با هر هدفی که قصد ساختن وبلاگ رو داشته باشید، داشتن وبلاگ و تولید محتوا مزایای وبلاگ نویسی را برای شما در پی خواهند داشت.

چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم؟

تا اینجا منظور از وبلاگ نویسی ساخت یک وبلاگ روی دامنه اصلی سایت که میتونه در خود سایت اصلی باشد و یا اینکه در یک پوشه وبلاگ یا ساب فولدر اونو نصب کنید هست . تنها مزیتی که شاید سرویس‌های وبلاگ‌دهی داشته باشند در داشتن دامین اتوریتی بالا است که میتونه در رشد سریع‌تر در موتورهای جستجو به شما کمک بکنه، اما دلایل اصلی دیگری وجود دارند که استفاده از سرویس وبلاگ‌دهی را نقض خواهند کرد که از جمله اونها میشه به نداشتن نقشه سایت، عدم امکان ثبت سایت در گوگل و دسترسی‌های محدود اشاره کرد.

مزایای وبلاگ نویسی و فواید داشتن وبلاگ

این روزها حتما شما هم در مورد بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی شنیده‌اید و از اهمیت تولید محتوا که روز به روز بیشتر و پر رنگ‌تر میشود اطلاع دارین. تولید محتوا بهترین راهکاری هست که با استفاده ازش میشه مشتریان زیادی را در حیطه کسب و کاری خودتون جذب کنید. شاید دونستن آمار و ارقام زیر براتون جالب باشه.

  • شرکت‌هایی که وبلاگ دارند، لینک‌های ورودی به سایت آنها تا 97 درصد بیشتر از سایت‌های بدون وبلاگ است.
  • ·        81 درصد کاربران آمریکایی به وبلاگ‌ها و استفاده از اطلاعاتی که در وبلاگ‌ها ارائه می‌شود اعتماد دارند.
  • کسانی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند و دارای وبلاگ هستند، 68 درصد بیشتر از بقیه مشتری کلیدی دریافت می‌کنند.

متاسفانه برخی مدیران سایت‌ها به دلایل مختلفی مثل طولانی بودن پروسه جذب مشتری از طریق وبلاگ نویسی، عدم توانایی تولید محتوا، عدم رغبت در پرداخت هزینه برای نویسنده و تولید محتوا و دلایل مختلف دیگه از ساخت وبلاگ برای سایت سرباز میزنن.

اما غافل از این هستن که آینده ازآن تولید محتوا است و بدون تولید محتوا و صرفا با تمرکز روی تبلیغات نمیشه موفق شد. البته تولید محتوا هم صرفا محدود به محتوای متنی نیست و میشه از طریق انواع محتوای چندرسانه‌ای مثل ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک برای این موارد استفاده کرد. اما موارد ذکر شده بعد از محتوای متنی قرار دارند، چرا که به تنهایی قادر به رفع نیاز هر کاربری نیستند. حال در ادامه به معرفی مزایای وبلاگ نویسی و فواید داشتن یک وبلاگ برای کسب و کار می‌پردازیم.

  • به دست آوردن نیاز روز
  • افزایش سئو سایت
  • افزایش ترافیک سایت و جذب بازدیدکننده
  • اطلاع رسانی به مشتریان
  • افزایش تعامل با مشتری
  • استفاده تبلیغاتی و معرفی محصولات جدید
  • ارزش آفرینی و برند سازی
  • خروج از حالت خشکی و ثابت

چگونه برای یک سایت وبلاگ بسازیم؟

حال که با انواع مزیت وبلاگ نویسی و فواید داشتن وبلاگ برای سایت آشنا شدید و تصمیم گرفتید که شروع به وبلاگ نویسی کنید، باید را روش‌های ساخت وبلاگ هم آشنایی داشته باشید. ساخت وبلاگ می تواند با راه‌اندازی توسط یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس آغاز شود. اما از آنجایی که داشتن وبلاگ در کنار سایت به دو روش ممکن است بیایید بررسی کنیم که کدامیک گزینه بهتری خواهد بود.

  • ساخت وبلاگ برای سایت در ساب فولدر مانند site.com/blog
  • ساخت وبلاگ برای سایت در ساب دامین مانند blog.site.com

به نظر شما استفاده از کدام گزینه مناسب‌تر است؟ ساب دامین یا ساب فولدر؟ 

اگر دقت کرده باشید بزرگ‌ترین کسب و کارهای اینترنتی از ساب فولدر برای این کار استفاده می‌کنند. چرا که ساخت وبلاگ در ساب فولدر به عنوان جزئی از سایت به حساب میاد و به لطف همین موضوع میشه روی افزایش دامین اتوریتی تمرکز کرده و رتبه بهتری را در موتورهای جستجو به دست آورد. اما استفاده از ساب دامین در وبلاگ به خودی خود یک سایت جدا به حساب میاد و تاثیر چندان زیادی روی دامنه اصلی از نظر سئو نخواهد داشت. پس اگر قصد راه‌اندازی وبلاگ برای سایت و وبلاگ نویسی دارید، حتما وبلاگ را در پوشه یا ساب فولدر بسازید.