دیجیتال مارکتینگ به فعالیت هایی گفته می‌شود که از طریق ابزارهای دیجیتالی مانند موبایل و سایت، انجام می‌شود. در دیجیتال مارکتینگ رفتار مشتری تحلیل می‌شود تا در زمان مناسب و در بستر مورد نیاز، تبلیغات انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ

امروزه بیشتر افراد زمان خود را به صورت آنلاین و در فضای مجازی سپری می‌کنند و از این رو کسب و کارها تمایل بیشتری به دیجیتال مارکتینگ دارند. چند مورد از عواملی که باعث اهمیت دیجیتال مارکتینگ شده است:

  • استراتژی ها
  • به صرفه بودن
  • انعطاف پذیر
  • تعامل
  • قابلیت ردیابی

انواع دیجیتال مارکتینگ

درست است که دیجیتال مارکتینگ به تبلیغات آنلاین اشاره دارد ولی در برخی موارد در تبلیغات آفلاین نیز از ابزار دیجیتال استفاده می‌شود.

نوع آنلاین: فعالیت هایی که در فضای آنلاین انجام می‌شود مثل تبلیغات اینترنتی، ایمیل مارکتینگ.

نوع آفلاین: فعالیت های بازاریابی سنتی که با ابزارهایی مثل تلویزیون و تلفن انجام می‌شود.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتر ها نیاز دارند از ابزار های دیجیتالی استفاده کنند و مهم ترین این ابزار ها:

  • آنالیز و تحلیل داده
  • سئو
  • تبلیغات
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • مدیریت روابط عمومی
  • بازاریابی موبایلی

مزایای دیجیتال مارکتینگ

  • افزایش وفاداری مشتری
  • افزایش فروش
  • نسبت به روش سنتی مقرون به صرفه است
  • قابلیت اندازه گیری دارد
  • مخاطب هدف خود را می‌شناسید

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ موضوع بسیار گسترده ای است که اقدامات مربوط به بازاریابی از طریق اینترنت را در بر می‌گیرد. در این مقاله تلاش کردیم تا این موضوع را به زبان ساده بیان کنیم. برای آشنایی بیشتر و آموزش حتما به مقالات دیگر سر بزنید.