سئو، هنر و علم بهینه سازی سایت برای افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل است. به طور کلی SEO مربوط به بالا بردن سایت در نتایج طبیعی جستجو است. 

 کسب رتبه بهتر برای یک کلمه کلیدی خاص به این مفهوم است که شما ماهیانه ترافیک طبیعی برای سایت دریافت خواهید کرد.

سئو (SEO) مخفف چیست؟

برای افرادی که تازه وارد موضوع سئو شدند جا دارد قبل از هر چیزی بگوییم که کلمه SEO مخفف Search Engine Optimization است یا در زبان فارسی بهینه سازی موتورهای جستجو است.

سئو چگونه عمل می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل برای ردیابی صفحات در وب از ربات هایی استفاده می کنند که از سایتی به سایت دیگر می روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری کرده و در فهرست قرار می دهند. در مرحله بعدی، الگوریتم های موتور جستجو، صفحات را تجزیه و تحلیل می کنند تا ترتیب قرارگرفتن صفحات با توجه به سوال کاربر نشان داده شود .

فاکتورهای رتبه بندی جستجو را می توان قوانینی برای جنبه های مختلف تجربه ی کاربر در نظر گرفت. هرم سئو فاکتورها را در هفت دسته اصلی مرتب می کنند و بر اساس اهمیت کلی برای سئو، آنها را ارزش گذاری می کنند.

چرا باید سایت خود را سئو کنید؟

سئو سایت یکی از مباحث حیاتی و اساسی در بازاریابی آنلاین است. امروز تقریبا همه مدیران سایت ها واژه سئو را شنیده اند و درباره آن مطالعه یا تحقیق کرده اند. سئو مجموعه ای از عملیات تحلیلی و اجرایی در دو بخش سئو داخلی و خارجی است که به وب سایت شما کمک می کند در جستجوی موتورهای جستجوگر جایگاه بهتری کسب نمایید و در نتیجه بازدید و فروش کالا و یا خدمات شما افزایش یابد.

سئو یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله میلیون ها جستجو با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات انجام می دهند. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک بازدید دیجیتال برای نام های تجاری است و سایر کانال های بازاریابی را تکمیل می کند. بازدید بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر مهمی در نتیجه ی کارتان بگذارد.
هدف سئو چیست؟

بهینه سازی سایت به دلایل زیادی صورت میگیرد ما در این مطلب چند مورد از اهداف بهینه سازی سایت را برای شما آورده ایم.

افزایش ترافیک طبیعی

بک لینک (Backlink) خود را بهبود ببخشید

اعتبار دامنه ی خود را تقویت کنید

سرعت صفحه را به حداکثر برسانید

صفحات ایجاد کننده ترافیک خود را تنوع ببخشید

به دنبال کسب قطعه های ویژه Featured Snippets باشید

افزایش زمان بازدید کننده در صفحه

ایجاد ترافیک طبیعی بیشتر

بهینه سازی لینک دهی داخلی

عوامل موفقیت در محتوا و موتور جستجو

کیفیت محتوا

تحقیق کلمات

انتخاب کلمات کلیدی

تازگی محتوا

آیا شما به متخصص سئو احتیاج دارید؟

یک متخصص سئو فرد یا شرکتی است که احتمال دیده شدن شما در موتورهای جستجو را بالا میبرد. شما با مطالعه مطالب قادر خواهید بود اعمال اولیه سئو را به خودی خود انجام دهید اما بهتر است برای بررسی دقیق صفحات خود (site audit) یک متخصص را استخدام کنید.
استخدام یک متخصص سئو میتواند در کمترین زمان سایت شما را بهبود ببخشد. سئو اشتباه به سایت شما ضرر خواهد زد پس قبل از هرکاری بهتر است گزینه های خود را به درستی بسنجید. خدماتی که یک شرکت یا فرد برای سئو ارائه میدهد شامل:
بررسی محتوا و معماری سایت
سئو فنی
بازاریابی محتوا
مدیریت کمپین های توسعه تجارت آنلاین
تحقیق کلمات کلیدی
آموزش سئو
تخصص در بازارهای مکان های خاص


نکته پایانی

آرزوی مالک هر وب سایتی است که لینک سایت خود را در صدر نتایج گوگل قرار دهد، از این رو همیشه سعی می کند بهترین متخصصان سئو را برای دستیبابی به این هدف استخدام کند. اما همانطور که می دانید، در هر صفحه نتایج گوگل فقط ده لینک نمایش داده می شوند و برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید کاملا اصولی مراحل سئو را طی کنید، مخصوصا اگر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید، جز کلمات پربازدید و تک کلمه ای باشد. بهینه سازی یک صفحه یا مقاله در وب سایت تان و یادگیری اینکه چگونه در صفحه اول گوگل باشید یک حرکت مستقیم و رو به جلو است.