در سال ۲۰۲۰ راه اندازی وبسایت راحت تر است . شما پلتفرم های زیادی برای انتخاب دارید و بسیاری از آنها به شما امکان می دهند تقریباً هر نوع سایتی را که می خواهید ایجاد کنید. با این وجود ، انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS) ، به دلیل تعداد زیاد گزینه های موجود ، چالش برانگیز است. در این پست ، ما در انتخاب سیستم مدیریت محتوا به شما کمک خواهیم کرد. ما به شما چهار مورد از بهترین سیستم های مدیریت محتوا را معرفی خواهیم کرد . بعد از خواندن این پست ، تصمیم گیری در مورد انتخاب سیستم مدیریت محتوا آسان تر خواهد بود.

معرفی سریع سیستم های مدیریت محتوا

درابتدا باید بدانید CMS مخفف کلمه Content Management System  است وCMS  ها کاملا رایگان بوده و برخی دیگر برای فعال کردن قابلیت‌های آن نیاز به دست به جیب شدن است.

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه کاربردی است که به شما امکان می دهد محتوا را بر روی وب به روشی بصری منتشر و مدیریت کنید. البته این روزها به دلیل تنوع سیستم های مدیریت محتوا ، شما قادر خواهید بود کارهای بزرگ تر از انتشار یک متن ساده را انجام دهید. آنها به شما این امکان را می دهند تا محتوای خود را فهرست بندی کنید ، تغییراتی در آن ایجاد کنید ، آن را با استفاده از ویرایشگرهای تصویری قالب بندی کنید و موارد دیگر. همچنین می توان گفت سیستم های مدیریت محتوا نوعی ابزار هستند  که به شما کمک می کنند تا وبسایت خود را بدون داشتن دانش برنامه نویسی ، ایجاد کنید . آنها تلاش می کنند که با تنظیمات کمتر و ساده تر به شما کمک کنند تا وبسایت خود را راه اندازی کنید. بنابراین امروزه بهترین گزینه های سیستم مدیریت محتوا ابزارهای زیادی را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما در طراحی و ایجاد وب سایت های مدرن کمک کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا و نیاز شما ، با نصب افزونه ها می توانید به ویژگی ها و ابزار های دیگری دسترسی پیدا کنید.

آنچه می توانید با استفاده از سیتسم مدیریت محتوا ایجاد کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که سیستم های مدیریت محتوا فقط برای وبلاگ نویسی است. درست است که برخی از بهترین سیستم عامل های CMS در ابتدا با توجه به وبلاگ نویسی ساخته شده اند. با این حال ، بسیاری از آنها تا جایی تکامل یافته اند که اکنون بسیار پیشرفته و قابل تنظیم هستند.

واقعیت این است که امروزه سیستم های مدیریت محتوا آنقدر انعطاف پذیر شده اند که تقریبا میتوان برای اجرای هر پروژه ای از آنها استفاده کرد. با این حال ، آنها برای ساخت وبسایت های ایجاد و اشتراک محتوا ایده آل هستند. این بدان معناست که می توانید از آنها برای ایجاد بلاگ های ساده ، وب سایت های آموزشی ،  وبسایت نمونه کار ، سایت های خبری و موارد دیگر استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای صحیح همچنین می توانید توسط cms ها وبسایت های فروشگاهی ، انجمن های خصوصی ، عمومی و به صورت کلی پروژه های پیشرفته تری را ایجاد کنید.

در این لحظه ، ما قصد داریم شما را با برخی از بهترین گزینه های سیستم مدیریت محتوا موجود امروز آشنا کنیم. با این حال ، قبل از آن ، اجازه دهید در مورد ویژگی های یک سیستم مدیریت محتوای خوب ، صحبت کنیم.

چهار سیستم عامل برتر برای راه اندازی وبسایت در سال ۲۰۲۰

از میان سیستم عامل های فراوان برای راه اندازی وبسایت ما ۴ مورد از بهترین ها را معرفی خواهیم کرد که این چهار مورد دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن این است که متن باز و در دسترس هستند و شما با یک کلیک می توانید آن را دریافت کنید. این بدین معناست که شما بدون هزینه کردن یک ریال می توانید از آنها استفاده کنید.

۱ – وردپرس WORDPRESS :

ما می خواهیم شرط بندی کنیم که احتمالاً درباره وردپرس شنیده اید. این سیستم مدیریت محتوا تاکنون بیشترین سهم بازار را در بین رقبای خود به خود اختصاص داده است و به راحتی می توان دلیل آن را دید. اگرچه وردپرس به عنوان یک بستر برای وبلاگ نویسی تصور می شود اما قابلیت های بسیار فراتر از آن را دارا است.

استفاده از این پلتفرم بسیار آسان است و شما میتوانید افزونه ها و پوسته های مختلف را به سایت خود اضافه کنید . ” بیش از هزار افزونه و پوسته “

وقتی صحبت از مدیریت محتوا است ، وردپرس یک تجربه برتر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. انتشار پست ها و صفحات جدید ساده است ، و شما به یک ویرایشگر قدرتمند دسترسی دارید که به شما امکان می دهد محتوای خود را قالب بندی کنید. علاوه بر این ، این پلتفرم همچنین از ثبت نام کاربر پشتیبانی می کند ، به روزرسانی منظم می کند  و دارای یک انجمن بزرگ و مفید است.

ویژگی های اصلی:

  • دارای گزینه های نشر بصری و گزینه های مدیریت محتوا می باشد.
  • ویرایشگر قدرتمندی فراهم می کند که به شما امکان می دهد محتوای خود را با سهولت قالب بندی کنید.
  • به لطف هزاران افزونه و پوسته بسیار قابل تنظیم و شخصی سازی است.
  • دارای انجمن فعال و پر جنب و جوش است.

نقاط منفی :

  • نصب آن در حالت عادی از نظر حملات سایبری امن نیست و باید به همراه اقدامات امنیتی اضافی نصب شود.
  • به غیر از انجمن های آن هیچ پشتیبانی رسمی برای آن وجود ندارد.
  • نیاز به پلاگین های متعدد برای اضافه کردن کارایی دقیق و مورد نیاز سایت

۲ – جوملا JOOMLA :

وقتی افراد از بهترین سیستم مدیریت محتوا صحبت می کنند  ، جوملا یکی از نام هاییست که در کنار وردپرس قرار می گیرد. اجماع عمومی این است که اگرچه جوملا ممکن است به اندازه وردپرس دوستانِ مبتدی نداشته باشد ، اما از بعضی جنبه ها می تواند انعطاف پذیرتر باشد.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید بسیاری از “انواع پست سفارشی” را مدیریت کنید ، جوملا گزینه بسیار خوبی است. به این معنی که اگر می خواهید وب سایتی را اجرا کنید که مبتنی بر محتوای متن نیست ، جوملا ایده آل است. این پلتفرم همچنین در مورد مدیریت کاربر گزینه های بسیار بیشتری را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، این یک گزینه خارق العاده برای سایت های مبتنی بر عضویت کاربران است.

علاوه بر این ، جوملا همچنین پشتیبانی چند زبانه ای را در اختیار دارد. این بدان معنی است که برای افزودن زبانهای بیشتر به سایت خود نیازی به استفاده از افزونه ندارید. درنهایت ، جوملا به شما این امکان را می دهد که برای انواع مختلف محتوا از چندین قالب و الگو به طور همزمان استفاده کنید.

ویژگی های اصلی:

  • پشتیبانی عالی برای انواع پست های سفارشی ارائه می دهد.
  • گزینه های پیشرفته مدیریت کاربر را ارائه می دهد.
  • بدون نیاز به افزونه از چندین زبان پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی از الگوهای منحصر به فرد برای هر نوع صفحه و به صورت همزمان .

در پست ، جوملا شگفت آور به نظر می رسد ، و یک انتخاب قدرتمند است. با این حال ، به اندازه وردپرس دارای دوستانِ مبتدی نیست ، بنابراین ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا یاد بگیرید چگونه با استفاده از این CMS وب سایت راه اندازی کنید.

جوملا برخلاف دیگر رقبا افزونه و پوسته ای ارائه نمی دهد . اما این دلیل بر بهم زدن معامله نمی شود و امکان پیاده سازی برخی ویژگی ها به صورت دستی وجود دارد و این برای افرادی که تجربه برنامه نویسی متوسطی دارند ، مناسب خواهد بود.

نقاط منفی :

  • دارای راه اندازی آسان نیست ، به عبارتی دارای دوستان مبتدی نیست
  • افزونه و پوسته ارائه نمی دهد .
  • Back-end آن قابلیت های خوبی دارد اما در مقایسه با CMS های دیگر کاربر پسندانه نیست.

۳ – دروپال DRUPAL :

دروپال نام دیگری است که در بحث در مورد بهترین سیستم های متن باز دارای وزن زیادی است ، هرچند که در سهم بازار از وردپرس و جوملا عقب مانده است .

در عمل ، دروپال در بسیاری از مناطق مشابه جوملا می درخشد. به عنوان مثال ، یک سیستم بسیار انعطاف پذیر برای برخورد با انواع پست های سفارشی ارائه می دهد. همچنین کنترل بالایی را در مورد کاربران و مجوزهای آنها به شما می دهد و حتی می تواند سایت های چند زبانه را برای شما اجرا کند.

با این حال ، مناطق دیگری نیز وجود دارد که دروپال در یک کلاس خاص خود قرار دارد. به عنوان مثال سیستم طبقه بندی آن بسیار قدرتمندتر از رقبای خود است. علاوه بر این ، دروپال یک سیستم عامل مطمئن تر از وردپرس و جوملا محسوب می شود.

ویژگی های اصلی:

  • یک سیستم ایجاد و مدیریت پست سفارشی قابل انعطاف ارائه می دهد.
  • تنظیمات پیشرفته مدیریت و مجوز کاربر را ارائه می دهد.
  • شامل پشتیبانی از سایتهای چند زبانه است
  • دارای یک سیستم طبقه بندی دقیق است
  • دارای امنیت درجه یک برای وب سایت شما است .

شما توسط سه پلتفرم قدرتمندی که تا الان معرفی کردیم ، می توانید هرگونه سایتی که مورد نظرتان است را اجرا کنید . با این حال ، دروپال به مقیاس پذیری و امنیت مشهور است ، که اغلب افراد آن را گزینه بهتری برای سایت های سازمانی و تجاری می دانند .

با این حال ، این یک منحنی یادگیری شیب دار است. در بیشتر موارد ، توصیه نمی کنیم از دروپال استفاده کنید مگر اینکه تجربه توسعه وب داشته باشید .

نقاط منفی :

  • کمبود تم های با کیفیت نسبت به CMS های دیگر.
  • سیستم تم آن به نسبت پیچیده است.
  • استفاده از دروپال نیازمند تجربه توسعه وب است.

۴ – تایپو۳ TYPO۳ :

اکنون ما در قلمروی سیستم عامل های کمتر شناخته شده پا گذاشته ایم . با این حال ، ارزش این گزینه کم نمی شود و فقط به این معنی است که تایپو۳ موارد استفاده خاصی دارد.

قابلیت مقیاس پذیری سیستم مدیریت محتوای تایپو۳ به عنوان اصلی ترین عامل فروش این سیستم است. اگر شما می خواهید یک سایت سازمانی راه اندازی کنید ، این سیستم بهترین گزینه است.

این سیستم مدیریت محتوا برای کاربرانی مناسب است که در توسعه وب تجربه دارند و برای وب سایت های کوچک تر و ساده مناسب نیست . از طرف دیگر ، وقتی بحث کاربرپسندی به میان می آید ، تایپو۳ انتخاب اول نیست .

با تمام این تفاسیر ، تایپو۳ بسیاری از ویژگی های جالب مانند چندزبانه بودن را در خود جای داده است. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که با یک بار نصب این سیستم ، چندین سایت را راه اندازی کنید.

ویژگی های اصلی:

  • یک انتخاب عالی برای سایت های سطح سازمانی است.
  • شامل پشتیبانی از وب سایت های چند زبانه است.
  • به شما امکان می دهد چندین سایت را از یک نصب واحد مدیریت کنید.
  • به اشتراک گذاری داده ها و ابزارها در وب سایت های شما امکان پذیر می کند.

در کل ، توصیه می کنیم در صورت نیاز به مدیریت چندین سایت که در زیر یک چتر قرار دارند ، از تایپو۳ استفاده کنید. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا شما می توانید قالب ها ، پلاگین ها و حتی کاربران را در بین سایت های خود به اشتراک بگذارید ، چیزی که اکثر سیستم های مدیریت محتوا از آن پشتیبانی نمی کنند.

​​​​​​​نقاط منفی :

  • نصب ، اصلاح و بکارگیری آن ساده نیست.
  • افزونه‌های موجود برای آن برای کارهای سنگین کاربرد دارند.

کلام آخر :

دنیای سیستم های مدیریت محتوا ، دنیای بزرگی است ، ما در این پست سعی کرده ایم چهار مورد از بهترین موارد را به شما معرفی کنیم و تا حد امکان از مزایا و معایب آنها صحبت کنیم و آنها را بررسی کنیم .