اگر صاحب کسب و کار هستید و درگاه پرداخت واسط یا مستقیم و یا دستگاه کارتخوان دریافت کرده اید قطعا اخبار ثبت درگاه پرداخت های اینترنتی و دستگاه های POS در سامانه مالیاتی را شنیده اید و یا پیامک آن را دریافت کرده اید.
باتوجه به آخرین اطلاعیه شاپرک در خصوص تکمیل پرونده مالیاتی جهت جلوگیری از غیرفعالسازی پایانه ها،فقط تا ساعت ۲۰ سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ فرصت دارید تا نسبت به تکمیل پروفایل مالیاتی و الصاق پایانه درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی خود اقدام کنید.
بروزرسانی (اطلاعیه نهایی شاپرک)
*طبق آخرین اطلاعیه شاپرک، باتوجه به مشکلات فنی سامانه مالیاتی کشور، پروسه تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق پایانه های درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی تمدید شد و تا صبح روز یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ فرصت دارید تا نسبت به این مورد اقدام کنید
در ادامه این مطلب به نحوه تکمیل و الصاق درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی خواهیم پرداخت.
آموزش الصاق درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی
برای تکمیل و بررسی پروسه مالیاتی خود ابتدا وارد سایت https://my.tax.gov.ir شوید و درصورت نداشتن حساب کاربری ابتدا حساب کاربری ایجاد کنید و سپس وارد سامانه شوید.
پس از ورود به پنل درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی کشور برروی تعداد پایانه های فروش کلیک کنید.
حال لیست کامل پایانه های ثبت شده با کدمالیاتی خودتان را مشاهده کنید.
حال جهت دریافت شماره ترمینال های فعال خود در آقای پرداخت وارد پنل کاربری شوید و به بخش درگاه های پرداخت مراجعه کنید و در صورتی که نتوانستید شماره ترمینال خود را بیابید میتوانید با ارسال تیکت با همکاران ما در ارتباط باشید.
با در دست داشتن شماره پایانه های درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان خود وارد سامانه مالیات شوید و پایانه خود را بیابید و فرآیند اتصال و الصاق آن را به پرونده مالیاتی انجام دهید.
پس از اتصال و الصاق پایانه به پرونده مالیاتی پروسه را بررسی و تایید کنید.
خطا عدم وجود پرونده مالیاتی
درصورت دریافت خطا “پرونده ای جهت الصاق شماره پایانه ۰۰۰۰۰۰ انتخاب نشده است” میتوانید از بخش پرونده های مالیاتی / پرونده های درآمد برروی ایجاد پرونده مالیات بردرآمد جدید کلیک کرده و پروسه ایجاد پرونده را طی کرده و پرونده مالیاتی خود را تکمیل و برروی مرحله ۴ یا ۴۵ برسانید.
پس از ایجاد و تکمیل پرونده مالیاتی میتوانید مجددا وارد سامانه https://my.tax.gov.ir شوید پروسه الصاق را انجام دهید.
خطای عدم تکمیل پرونده مالیاتی
اگر در هنگام پروسه الصاق با خطا عدم تکمیل پرونده مالیاتی روبرو شدید میتوانید با کلیک برروی دکمه عدم تکمیل پرونده مالیاتی خود را تکمیل کرده و مجددا وارد سامانه https://my.tax.gov.ir شوید پروسه الصاق را انجام دهید.
همانطور که در تصویر هم قابل مشاهده است جهت تکمیل پرونده مالیاتی خود باید تمامی اعلان های قرمز را تکمیل کنید و سپس برروی دکمه تایید کلیک کنید.
پس از تکمیل اطلاعات، وضعیت پرونده شما به گام ۴ یا وضعیت ۴۵ تغییر خواهد یافت و مانند تصویر زیر پروسه تکمیل میشود.
این نکته را در نظر داشته باشید که شماره موبایل ثبت شده در سامانه مالیاتی باید به نام شخص دارنده درگاه پرداخت باشد.
سوالات خود را در رابطه با الصاق و اتصال درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی با ما در میان بگذارید و یا با همکاران ما از طریق تیکت در ارتباط باشید.
سلام ببخشید برای فقط کافیه کلیک کنیم که دکمه الصاق بشه تغییر پرونده؟
علی عزیز سلام ، بله فقط نیاز است که پایانه را به پرونده الصاق کنید و پس از الصاق متن دکمه به تغییر پرونده تغییر خواهد کرد.
تشکر ویژه از آقای پرداخت
ممنون از راهنمایی عالی
به جرعت میشه گفت بهترین درگاه پرداخت دنیا
در چنین شرایطی خیلی خوب پشتیبانی میکنید مشتریان رو واقعا حرف ندارید
dameton garm ke kamel tozih dadid
تو مشتری مداری باید ازتون الگو بگیریم
ما پیامک مالیات رو با تاخیر زیادی دریافت کردیم اما شما در چند دقیقه کار مارو پیش بردید و نگرانی مارو به صفر رسوندید
خدا خیرتون بده
سلام وقت بخیر، برای من عدم تکمیل رو نشون میده،با کلیک کردن روی این گزینه اطلاعات وارد شده نمایش داده میشه ولی یک رقم از شماره موبایل ثبت شده کمه! در ادامه ویرایش رو میزنم و با وارد کردن کدرهگیری و کدملی، درمرحله بعد نیازه که کد پیامک بیاد که متاسفانه پیامکی ارسال نمیشه، احتمالا بدلیل اینه که یک رقم از شماره موبایل کمه! ممنون میشم راهنمایی کنید
آتنا عزیز سلام،شما میتونید مجددا پرونده مالیاتی ایجاد کنید و پرونده مربوطه قطعا دچار مشکل شده،بهتره که یک پرونده ایجاد کنید و پروسه رو طی کنید.
همچنین شماره تماس پشتیبانی اداره مالیات نیز ۱۵۲۶میباشد.
سلام ببخشید من دو تا کارتخوان دارم به جز درگاه بانکی واسه فروشگاه،آیا برای آنها هم باید این کارو انجام بدم؟
خیلی خوب توضیح دادید
درگاه من قطع نشد دمتون گرم
درود…دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی برای من یافت نشد. باید چه کار کنم
سلام من پرونده مالیاتی دارم و بیس از پنج سال هست که دارم مالیات میدم ولی شاپرک برای کارتخوان من پرونده جدید تشکیل داده چون آدرس من با آدرس ثبتنام کارتخوان فرق داره به شاپرک زنگ زدم آدرس تو سیستم آدرس جدید من هست ولی تو پرونده تشکیل شده آدرس قبلی خورده که قابل ویرایش نیست و هر کار میکنم به پرونده مالیات من الصاق نمیشه