آیا دلتان می‌خواهد از بازی کردن یا ساخت و تولید محتوا به صورت پخش زنده پول در بیاورید؟ آیا می‌خواهید حرف هایی را با دیگران بزنید ولی تریبون ندارید؟ شما می‌توانید استریمر شوید و در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید استریمر شوید. پس با ما همراه باشید.

استریمینگ یا (لایو استریم) چیست؟

حتما برای شما پیش آمده است که یک پخش زنده اینترنتی را ببینید یا لینک هایی که از یک محل یا از یک اتفاق خاص، پخش زنده را در اختیار شما می گذارند، به اینگونه پخش زنده ها در فضای اینترنت، استریم گفته می شود، به صورت ساده، استریم به معنی انتقال فایل مولتی مدیا به صورت زنده برای کاربران و بینندگان استریم هست که کاربران استریم ها نیاز به دانلود فایل خاصی از استریم ندارند و با داشتن برنامه یا ورود به سایت موردنظر که استریم روی آن انجام می گیرد می توانند از این قابلیت استفاده کنند.

سرویس استریم چیست؟

سرویس استریم به سایتی گفته می شود که شما در آن استریم می بینید یا می گذارید.

 بزرگترین و معروف ترین سرویس خارجی استریم (YouTube) یوتیوب و بزرگترین سرویس ایرانی آپارات است.

استریم چگونه می تواند پول ساز باشد؟

استریمر ها (کسانی که استریم تهیه می کنند) اگر استریمشان پر مخاطب و پر بیننده شود طبیعی است که میتوانند برای برند ها، تبلیغاتی پربازده انجام دهند و جدا از تبلیغات می توانند از سوی کاربران خودشان هم تورنت های چند ده میلیونی شوند و در آخر هر چه قدر استریم شما کاربران را جذب خود کند و دنبال کنندگان و بینندگان استریم بیشتری داشته باشید درآمد شما هم بیشتر می شود.

پولساز ترین روش استریم چیست؟

بیشترین استفاده استریم در دنیا، استریم از بازی گیمرهاست و همینطور درآمدزا ترین نوع استریم، به اینگونه که گیمر ها پخش زنده ای از بازی هاشون رو در سرویس استریم موردنظر استریم می کنند و می توانند از قابلیت هایی مانند تصویر وبکم گیمر از خود که بسیاری از استریمر ها از این قابلیت استفاده می کنند و قابلیت های جالبی نظیر چت کردن کاربران با گیمر هنگام بازی و قابلیت های جزئی تر که تقریبا در اکثر سرویس های استریم یکسان می باشد، همین قابلیت ها و طرز جذب استریمر باعث جذب کاربران بازی دوست و گیمر می شود و با جذب مخاطب بیشتر، از بازی کردن گیمر و استریم کردن بازی خود در بین کاربران به مرور با تورنت (حمایت مالی) که مبالغ کمی نخواهند بود روبرو خواهد شد و از طرفی دیگر فرصت طلایی تبلیغ کردن برند ها به خصوص برند های گیمینگ را دارد و میتوان استریمر بودن را به عنوان یک شغل فوق العاده پولساز و درآمدزا دید به شرط آنکه کار خود را بلد باشید و بتوانید به خوبی با بینندگان خود ارتباط برقرار کنید و اینطور نیست که هر کس وارد عرصه استریم شود بتواند بدون زحمت و با سرعت به جایگاه بالایی برسد و این کار نیاز به صبر و زحمت فراوانی دارد که بتواند شما را به درآمد خوبی برساند.

چگونه در استریمینگ بازی موفق باشیم؟

اولین نکته برای یک استریمر موفق شدن این است که همیشه یک هدف داشته باشید و در آن هدف استریم کنید. برای اینکه هدف خود را پیدا کنید باید به استعداد خود نگاه کنید. آیا شما می توانید کاربران را بخندانید و بازی شما جنبه فان و شوخی داشته باشد؟ و آیا شما میتوانید به صورت حرفه ای و جذاب بازی کنید و با گیم پلی خیره کننده خودتون بینندگان خودتون رو به وجد بیارید؟ و اگر هر کار دیگری که اطمینان دارید در همان عرصه میتوانید رقبای خود را در استریمینگ شکست داده و از آن ها پیشی بگیرید انجام دهید و از کارهایی که در آن حرفه ای نیستید دوری کنید (حتی امتحانی) چون همان بینندگانی که دارید را هم از شما میگیرد.

خلاصه‌ی متن

بهترین راه برای پیدا کردن استایل موردنظرتان به عنوان یک استریمر، تماشای کار استریمرهای موفق جهانی و ایرانی است. بعد از انتخاب شیوه‌ی کاری و سپس نوشتن یک برنامه‌ی کاری منظم و کامل، تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنید و بعد از راه‌اندازی حساب خود، به استریم کردن بپردازید. فراموش نکنید که هدف اصلی تمامی استریمرها قبل از سرگرم کردن مخاطبین و کسب درآمد، فرهنگسازی و بالا بردن فرهنگ گیمینگ در ایران است.