برای داشتن کسب‌وکاری موفق، داشتن راه‌های متناسب با حرکت‌های جهانی، بسیار مناسب و لازم است. یکی از این راه‌ها استراتژی گاو بنفش هست. در این استراتژی جذاب، شما با نام گاو بنفش برای کسب‌وکارتان دست به خلاقیت و انجام کارهای جدید می‌زنید. به هر میزان‌ که این برنامه را اجرا کنید، تفاوت و تغییر را احساس خواهید کرد.

تعریف استراتژی گاو بنفش

در یک تعریف، استراتژی به برنامه‌های بلندمدت برای زندگی شخصی یا اقتصادی می‌گویند. گاو بنفش نیز یک نام‌گذاری از صاحب ایده این نظریه اقتصادی است. استراتژی گاو بنفش توسط ست گادین مطرح شده است. این استراتژی مربوط به دگرگون کردن برنامه‌های تکراری برای به دست آوردن نتایج متفاوت و مثبت است.

در یک کسب‌وکار برای داشتن حرکت رو به رشد و شغلی پرسود حتما باید برنامه‌هایی داشته باشید، تا بتواند آینده را شیرین و تضمین کنید. این برنامه‌ها باید علاوه بر بلندمدت بودن طوری باشد که حتی در موقعیت‌های کوتاه‌مدت و موقتی نیز برای شما سودآور باشد.

چگونه استراتژی گاو بنفش را اجرا کنیم؟

به دنیای خود تا به حالا فکر کرده‌اید؟ فکر کردن در مورد دنیای شخصی و محیط پیرامون خود دیدگاه تازه‌ای به شما می‌بخشد، دیدگاهی که شاید با آن بتوانید نگرشتان را به زندگی و حتی کسب‌وکار عوض کنید یا حداقل خود را ارتقا ‌دهید. تغییر کردن در ابتدا باید در ذهن شما اتفاق بیافتد، سپس محیط پیرامونتان را خودتان تغییر خواهید داد.

 بعضی تفکرات و استراتژی‌ها شما را در این راه کمک می‌کنند؛ مانند استراتژی گاو بنفش. به نظرتان این نام شاید کمی عجیب و حتی کمی خنده‌دار به نظر بیاید اما نوع تفکر و کارهایی در درون خود دارد که می‌تواند زندگی شخصی و اقتصادی شما را تحت تاثیر قرار دهد و یا به‌کلی عوض کند. این استراتژی حتما ارزش آن را دارد که باهم آن را بررسی کنیم و بدانیم چگونه آن را به کار ببریم.

برای داشتن استراتژی گاو بنفش از کجا شروع کنیم؟

توجه به متغیرها: شما می‌خواهید تغییراتی را به وجود آورید، لذا ارتعاش موجی شما باید با کسانی که خواهان این تغییرات هستند، هماهنگ شود. برای اینکه بتوانید هم ارتعاشی‌های خود را پیدا کنید، احتیاج به کسانی دارید تا با اطلاع کامل از مزایای کالای تولیدی یا خدمات حقیقی شما، این دو را در میان بقیه پخش کنند، این پخش شدن می‌تواند از راه‌های مختلفی صورت پذیرد. امکان استفاده از هر نوع بستر اجتماعی را نیز دارید. این اولین گام برای داشتن استراتژی گاو بنفش است.

هدر ندادن پول: بعضی، مبالغ سنگینی را برای تبلیغات هزینه می‌کنند، شاید در نهایت هزینه سودشان با تبلیغاتشان یکسان نشود. این راه به‌عنوان راهی مناسب و موثر کارساز خواهد بود. در این راه برنامه‌های تبلیغاتی شما کمی متفاوت خواهد بود.

استفاده از سایت‌ها: استفاده از سایت‌های مرتبط که در راستای اهداف استراتژی شماست. این کار نصب تابلو برای مغازه شما محسوب می‌شود. همچنین خلاهایی که دیگر رقبا از آن غافل هستند، یک برتری محسوب می‌شود. به همین علت فورا به سراغ آن‌ها بروید و از پتانسیل آن بهره‌مند شوید.

هدفمند و تخصصی شوید: برای کسانی که تبلیغات بیشتری برایتان دارند، وقت بیشتری بگذارید در کارهایتان تخصص محور شوید تا ابعاد هر موضوع برایتان روشن شود که در این صورت نواقص برایتان آشکار می‌شود و می‌توانید آن‌ها را رفع نمایید.

هدایتگر و پذیرشگر باشید: به‌جای اینکه منتظر باشید دیگران راهی را برای اولین بار بروند و شما جز اولین پیروان او باشید، خودتان رهبری را به عهده بگیرید. این اولین بودن شما را به پرواز درمی‌آورد. پذیرش اشتباهات کاری و برنامه‌های نامناسب یکی از فواید ارزیابی محسوب می‌‌شود. این ارزیابی‌ها بدون شک کیفیت کار شما را بالا می‌برد، اما یک شرط دارد، شرطش این است که باید اشتباهات خود را بپذیرید و کوتاهی‌ها را گردن دیگران و بهانه‌‌ها نیندازید.

به امید بخت و اقبال نباشید: بدون حرکت کردن و تحمل سختی‌ها اتفاقی حاصل نمی‌شود. برای مشاهده تغییرات نمی‌شود بگویم: ببینیم تا اینکه چه پیش می‌آید. این جمله مانند سم محصول‌های شما را نابود می‌کند.

اگر استراتژی گاو بنفش بعد از مدتی خسته‌کننده شود چه کنیم؟

قطعا پس از مدتی جذابیت گاو بنفش شما از دست خواهد رفت. زمانی که دیگر کاربردهای گاو قبلی تمام شد، دوباره به دنبال خلق یک گاو بنفش جدید باشید. در هر مرتبه که گاو قبلی دیگر کاربرد ندارد. این کار را انجام دهید تا هیچ‌گاه از چشم مخاطب نیافتید و دائما مشتریان جدید جذب کنید.

 سخن پایانی:
استراتژی گاو بنفش یک استراتژی بسیار قابل‌توجه در دنیای کسب‌وکار است و اگر شما هم قصد دارید در دنیای بزرگ کسب‌وکار، بیزینس خودتان را به‌صورت موفق جلو ببرید میتوانید از آن استفاده کنید.