در خصوص خرید آنلاین همیشه رقابت وجود دارد و مشتریان شما باید احساس خوبی از تجربه خرید در سایت شما داشته باشند.

کاربران با توجه به وب سایت‌های زیادی که در زمینه خرید آنلاین فعالیت می‌کنند همیشه انتخاب‌های دیگری هم دارند، پس چکار کنیم که آن‌ها را دوباره به وب سایت خودمان برگردانیم؟ این چند نکته را مدنظر داشته باشید تا تجربه خرید آنلاین سایت را بهبود ببخشید.

توصیه برای خرید

بیشتر اوقات کاربران کالایی را سفارش می‌دهند که خاص باشد یا حداقل چیزی نباشد که معمولاً می‌خرند. سعی کنید از مشتری بپرسید که دنبال چه می‌گردد و آن را برای چه کسی می‌خواهد.

از بازاریابی جغرافیایی استفاده کنید
سعی کنید پیشنهادهایتان به مشتری بر اساس موقعیت باشد مثلا میتوانید به کسی که در حال حاضر در یک منطقه سردسیر زندگی می‌کند پیشنهاد چکمه برفی بدهید. از بازاریابی جغرافیایی استفاده کنید تا دریابید مشتری‌تان کجاست و اقلامی را نشانش دهید که ممکن است به دنبالش باشد.

انجام تست‌ برای فرآیند خرید آنلاین
به عنوان مشتری کل فرآیند خرید را از ورود به سایت تا انتخاب محصول، خرید و ارسال را به صورت کامل تست کنید و خطاهای سایت را پیدا کنید. وجود خطا باعث می‌شود یک مشتری نتواند به شما اعتماد کند و درنتیجه بدون خرید سایت را ترک کند. می‌توانید از یک تست کننده برای این کار کمک بگیرید.

نقطه حساس در فرآیند خرید
بسیاری از مشتریان اجناس را در سبد خرید مجازی‌شان می‌گذارند، سپس بدون تکمیل خرید از سایت خارج می‌شوند. حتی اگر سایت را ترک کرده باشند آن اجناس همچنان پتانسیل خرید دارند. داده‌های سایت را تحلیل و بررسی کنید و ببینید کجا و کِی مشتریان خارج می‌شوند. سپس می‌توانید به فکر بهبود محصول یا خدمات باشید تا بهتر فروش بروند.

امکان بررسی محصول و مقایسه
فروشگاه آنلاین به قسمتی جهت بررسی و مقایسه محصولات نیاز دارد. نقد و بررسی محصول بخش بزرگی از این کار است زیرا مشتری به تجربه یک مشتری دیگر اعتماد خواهد کرد. بسیاری از مشتریان با استفاده از همین نقدها و مقایسه‌ها تصمیم نهایی خود را جهت خرید می‌گیرند.

 موجودی را همیشه به‌روز نگه دارید
هیچ‌چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که دنبال محصول خاصی بگردید و موجود نباشد. اگر مشتری به صفحه محصول ناموجود برود، می‌توانید یک پیام درون برنامه‌ای نشانش دهید، با این پیشنهاد که به مشتری اطلاع دهید که چه زمانی دوباره این محصول را می‌آورید. این کار راه بسیار خوبی برای ایجاد اعتبار تجاری است و درنتیجه فروش‌ بیشتری به هنگام آوردن دوباره آن محصول خواهید داشت.

 پشتیبانی را بر عهده خود مشتری بگذارید
وقتی نظرسنجی می‌شود، اغلب مشتریان می‌گویند نمی‌خواهند با شماره پشتیبانی تماس بگیرند یا از چت زنده برای دریافت پاسخ سؤالات اساسی‌شان استفاده کنند. بیشتر ترجیح می‌دهند بتوانند خودشان اطلاعات موردنظرشان را پیدا کنند. منطقی است، زیرا مشتریان منتظر ماندن برای وصل شدن به بخش پشتیبانی را اتلاف وقت می‌دانند. پس برای هر محصول اطلاعات جامعی در سایت ارائه دهید تا آنچه لازم دارند بیابند.

 محتوایی بنویسید که راحت خوانده و فهمیده شود
اشکالات گرامری و املایی، خواندن محتوا را دشوار می‌کند و هیچ مشتری‌ای دوست ندارد توضیحات محصول را رمزگشایی کند. اگر در دستور زبان ضعیف هستید یا احساس می‌کنید باید مهارت‌هایتان را بهتر کنید، سریعتر این کار را انجام دهید.

مدت‌زمان بارگیری سایتتان را بهبود بخشید
مشتریان انتظار دارند سایت در کمترین زمان ممکن بارگیری شود. اگر این زمان طولانی باشد پس شما انتظار آنها را برآورده نمی‌کنید و ممکن است به سایت دیگری بروند. زمان بارگزاری وب سایت را بهبود ببخشید.

سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

در‌حال حاضر بسیاری از افراد وبگردی را با تلفن همراه خود انجام می‌دهند و اگر بتوانید تجربه خوشایندی از ورود به سایت شما و خرید از آن را برای مشتری ایجاد کنید، گام بلندی در جهت جذب مشتریان قبلی و تبدیل مشتریان فعلی به مشتری وفادار برداشته‌اید.

بهینه‌سازی سایت برای موبایل، بسیار ضروری و مهم بوده و در عین حال یکی از ساده ترین روش‌‌ها برای بهبود رضایت مشتریان و افزایش تجربه خرید اینترنتی است زیرا به دلیل سادگی کار کردن با تلفن‌های همراه، روزانه بازدیدهای زیادی را از این طریق دریافت خواهید کرد.

با مشتریان به صورت آنلاین چت کنید و سوالات آن‌ها را پاسخ دهید

حتما برای خودتان هم پیش آمده که قبل از خرید محصول جدید در مورد آن سوال داشته باشید. با پاسخگویی آنلاین به مشتریان خود، به آن‌ها حس اطمینان بدهید که به محل درست برای خرید مراجعه کرده‌اند.

ارسال رایگان، از بهترین روش‌های بهبود تجربه خرید مشتریان

ارسال رایگان ” کلمه جادویی است که بسیاری از مشتریان را جادو می‌کند.

اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند فقط هزینه کالا خریداری شده را پرداخت کنند و از پرداخت هزینه‌های اضافی پرهیز می‌کنند.

 استفاده از ابزار جستجو در سایت

برخی مشتریان، به دنبال محصولی خاص وارد سایت شما می‌شوند. به هیچ وجه فراموش نکنید که از ابزار جستجو در سایت خود استفاده کنید تا مشتریان بتوانند بدون اتلاف وقت، محصول مورد نظر خود را جستجو کنند.

 رفع مشکلات و خطاهای سایت

خود را به جای مشتری بگذارید و فرض کنید وارد سایتی شده‌اید که پر از خطا و مشکلات مختلف است. آیا برای خرید به چنین سایتی اطمینان می‌کنید؟

مشتریان تا از صحت و درستی تمامی قسمت‌های یک سایت اطمینان حاصل نکنند از شما خرید نخواهند کرد.

راه‌های تماس را آسان کنید

برای بهبود تجربه مشتریان از خرید اینترنتی، باید بتوانید خود را جای کاربر قرار دهید. مشتری باید بتواند در سریع‌ترین حالت، روش‌های تماس با شما را بیابد. گذاشتن اطلاعات در یک صفحه جداگانه با یک لینک ریز در فوتر کمک چندانی نخواهد کرد. او باید بتواند به نسبت فوریتی که خدمات شما دارد امکان یافتن راه‌های تماس را پیدا نماید.

پیشنهادهای رایگان

همه مردم از کالاها و خدمات رایگان استقبال می‌کنند. همه تخفیف را دوست دارند و به پیشنهادهایی از این دست توجه می‌کنند. از جمله مواردی که کاربران به آن دقت می‌کنند ایجاد فرایند و پشتیبانی یا حمل رایگان است. ایجاد حس شادمانی از خرید همیشه به خاطر می‌ماند و می‌تواند به تداوم خرید در آینده کمک کند.

سخن آخر تجربه مثبت مشتریان برای موفقیت هر کسب و کاری حیاتی است. چراکه یک مشتری راضی به مشتری وفادار تبدیل خواهد شد. در کسب و کارهای دیجیتال نیز همینگونه است. این مشتریان وفادار هستند که به شما در افزایش درآمدتان کمک خواهند کرد.