وردپرس با راه اندازی مجدد در سال ۲۰۰۳، محبوب ترین برچسب سیستم مدیریت محتوا را دریافت کرده است. برخلاف سایر سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس کاملاً رایگان است. یکی دیگر از ویژگی های جالب در مورد وردپرس این است که هیچ قسمتی را به روی شما نمی بندد. بنابراین شفاف تر بودن از سایرین، به طور قطع وردپرس را نسبت به سایر CMS‌ها بالاتر نشان می‌‌دهد.

ویژگی هایی که وردپرس را برتر می‌‌کند:

پشتیبانی عالی از افزونه

می توانید بسیاری از سیستم عامل‌ها را پیدا کنید که عملکرد افزونه را ارائه می‌‌دهند، اما وردپرس اجرای کاملی نسبت به تلاش افزونه در WordPress.org دارد. حالا دقیقاً این افزونه‌ها چه کاری انجام می‌‌دهند. اجازه می‌‌دهند تا شما توانایی اضافه کردن گالری عکس بزرگ، سبد خرید کشویی، نقشه ها، انجمن‌ها و ویژگی های بسیار عالی تر را داشته باشید. دایرکتوری نصب افزونه‌ها با یک کلیک کاملاً قابل جستجو است. کد آن‌ها به توسعه دهندگان امکان می‌‌دهد بدون ویرایش هسته، کد مورد نظر خود را تقریباً هر جنبه وردپرس اضافه کنند.

ادغام وبلاگ

در عصر اینترنت امروز، وبلاگ نویسی کلید محبوبیت را به خود اختصاص داده و یکی از اصلی ترین واقعیت هایی است که وردپرس به شهرت خود دست یافته است. وبلاگ نویسی برای تجارت نیز مناسب است. با دسته بندی ها، برچسب ها، اظهار نظرهای موضوعی، گراواتارها، مضامین آسان، ابزارک ها، راه حل های ضد اسپم و موجودی افزونه ها، نمی توانید راهی بهتر از وبلاگ پیدا کنید. اضافه کردن یک وبلاگ یک روش عالی و موثر برای جذب کاربران و توجه Google به سایت شماست.

مجموعه تم های عظیم

وردپرس دارای تم های بزرگ مجموعه ای است که ثابت می‌‌کند ابزاری عالی در دست هر طراح است. مجموعه بزرگی از مضامین وردپرس وجود دارد که رایگان است. به راحتی می‌‌توانید تعداد زیادی سایت را با استفاده از این مضامین‌ها برای وب سایت های خود پیدا کنید. همچنین گزینه هایی برای تم های سفارشی نیز وجود دارد که می‌‌توان از آنها برای رفع نیاز خلاقانه خود و ایجاد تغییرات استفاده کرد و یک امتیاز اضافی این است که می‌‌توان آنها را مستقیماً بارگیری کرده و بر این اساس سفارشی سازی کرد.

مطمئن

وردپرس به عنوان محبوب ترین CMS، همچنان در خط مقدم هکرهای داده قرار دارد. وردپرس به طور مداوم نسخه های خود را به روز می‌‌کند تا از بروز چنین حملات جلوگیری کند و با ورود هر نسخه جدید، یک لینک ساده با یک کلیک را برای بروزرسانی به شما می‌‌دهد. همچنین بسیاری از ناشران محبوب به مطمئن تر کردن امنیت وردپرس با افزونه های امنیتی همراه با نصب آسان کمک می‌‌کنند.

بسیار انعطاف پذیر

وب سایت های ایجاد شده توسط وردپرس معمولاً از فناوری های ساده و در دسترس ساخته شده اند که می‌‌توانند به راحتی در ویندوز و همچنین سرورهای لینوکس کار کنند. به طور معمول از تمام نرم افزارهای سرور مجوز رایگان استفاده می‌‌کند. کدنویسی ساده در HTML و CSS باعث می‌‌شود آن را دوستانه به تلفن همراه تبدیل کرده و به راحتی در هر دو سیستم عامل iOS و Android اجرا شود.

معماری مقیاس آسان

وب سایتهای وردپرس را می‌‌توان در طی سالها سفارشی سازی کرد تا مخاطبان رو به رشد شما را با ویژگی های امنیتی آسان و قابل ارتقاء پشتیبانی کند. مضامین را می‌‌توان بلافاصله بدون نیاز به تنظیم مجدد کل سایت اضافه کرد. همین کار را می‌‌توان برای افزونه‌ها برای عملکرد بهتر انجام داد.

به دلایل فوق، بیش از یک میلیون سایت از وردپرس از وبلاگ های ساده گرفته تا مارک های عظیمی استفاده می‌‌کنند. این خلاصه ای از مزایایی است که می‌‌توان در حین استفاده از WordPress برای توسعه وب سایت‌ها از آن استفاده کرد.