این روزها هر توانایی و مهارتی که داشته باشید به‌راحتی می‌توانید از اینترنت کسب درآمد کنید. فقط باید راه درست را بلد باشید و در انجام هر کاری پشتکار داشته باشید.

گیمرهایی در دنیا هستند که با کسب درآمد از بازی آنلاین ماهانه بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد ثابت دارند بدون اینکه خودشان را به‌زحمت زیادی بیندازند! شاید فکر کنید که گیمرها کار بسیار مفید و مهمی را انجام نمی‌دهند و دید خوبی نسبت به آن‌ها نداشته باشید، شاید پیش خود بگویید که چطور تمام‌ وقتشان را با بازی کردن تلف می‌کنند؟ اما امروزه همین افراد با کسب درآمد از بازی آنلاین درآمدهای فوق‌العاده بالایی دارند. حتی بعضی از آن‌ها از کمپانی‌هایی که بازی تولید می‌کنند هم درآمدشان بیشتر است.

 روش های کسب درآمد از بازی در اینترنت

در ادامه این مقاله روش هایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق علاقه و تجربیاتی که در این سال ها از بازی کردن کسب کرده اید بتوانید به درآمد بالا برسید.

فروش اکانت

خریدوفروش اکانت بازی‌ها در دنیا بسیار مرسوم است. خیلی از افراد به دنبال کسب رتبه‌های بالاتر دربازی‌های مختلف هستند. اگر یادتان باشد تا چند سال پیش اکانت بازی کلش در ایران بسیار خریدوفروش می‌شد. شما هم اگر اکانت بازی‌ محبوبی دارید که در مرحله‌ای بالایی قرار دارد می‌توانید آن را بفروشید. برای اینکه از این روش به درآمد بالایی برسید بهتر است از افراد دیگری هم که اکانت های باارزشی دارند دعوت به همکاری کنید و از آن‌ها بخواهید برای فروش اکانت باارزش خود با شما همکاری کنند. در قبال این همکاری هم شما پورسانت خود را دریافت خواهید کرد.

فروش گیفت کارت استیم

اگر اهل بازی‌های آنلاین باشید حتماً استیم را می‌شناسید. با استفاده از گیفت کارت‌های استیم می‌توانید حساب کاربری خود را در استیم شارژ نمایید و از هزاران بازی موجود، بازی‌های موردعلاقه خود را انتخاب نموده و با دوستانتان به‌صورت آنلاین بازی کنید. شما با استفاده از فروش استیم والت یا گیفت کارت استیم می‌توانید به درآمد قابل‌توجهی برسید. همچنین امکان عضویت با گیفت کارت استیم در شبکه مجازی STEAM جهت ارتباط با دیگر گیمر ها، چت و گفتگو با دیگر گیمر ها حین بازی فراهم است.

فروش راهنمای بازی

اگر ترفندهای بازی‌های معروف را می‌دانید به‌راحتی با فروش راهنمای آن می‌توانید به درآمد بالا برسید. برای این کار بهتر است فروشگاهی در وب‌سایت خود راه‌اندازی کنید و راهنمای بازی‌ها را به‌صورت ویدیویی و همچنین به‌صورت فایل‌های پی‌دی‌اف به فروش برسانید. فروش محصولات دانلودی آموزشی در حوزه‌های مختلف بسیار پرسود است.

تبلیغات در خصوص بازی و کنسول‌های بازی

زمانی که یک وب‌سایت پرترافیک در هر حوزه‌ای داشته باشید منبع خوبی برای تبلیغات شرکت‌های مرتبط با آن حوزه می‌شود. زمانی که یک گیم بلاگر حرفه‌ای شوید و وب‌سایتی با محتوای مرتبط با گیم های روز دنیا داشته باشید هر چیزی که در این مقاله برای کسب درآمد از بازی توضیح میدهید ممکن است برای شما درآمد بیشتری حاصل کند.

 به‌عنوان‌مثال سایت‌هایی که گیفت کارت استیم می‌فروشند، سایت‌هایی که کنسول بازی یا متعلقات مربوط به آن را می‌فروشند، شرکت‌هایی که بازی‌های جدید می‌سازند و یا حتی صاحبان بازی‌های اندرویدی ممکن است برای تبلیغ محصولات و خدماتشان به سایت شما مراجعه کنند. در این حوزه سایت‌های فعال و پرطرفدار مثل حوزه‌های عمومی زیاد نیستند و همین باعث می‌شود شما گزینه خوبی برای تبلیغات آن‌ها باشید. این تبلیغات می‌تواند به‌صورت تبلیغات بنری، معرفی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی یا همچنین معرفی بازی به‌صورت ویدیویی باشد.

تبدیل شدن به یک گیم بلاگر حرفه‌ای

با نقد و بررسی‌ در مورد بازی‌های جدید، معرفی بازی‌های جدید، راهنمای خرید کنسول‌های بازی، راهنمای خرید بهترین بازی‌ها برای سنین مختلف، معرفی بهترین بازی‌های سال، روش‌های کسب درآمد از بازی‌های آنلاین و آموزش‌ها و ترفندهای بازی‌های مختلف، علاقه‌مندان زیادی را می‌توانید به وب‌سایتتان جذب کنید.

  بازی های آنلاین چند نفره

بازی های پرطرفدار جهانی مثل Warcraft، Counter-Strike، Call of Duty هر ساله مسابقاتی را در آمریکا و کانادا برگزار می کنند که هر گیمری می تواند به صورت آنلاین از هر کشوری که هست در آن ها شرکت کند. برنده این مسابقات معمولا گیمرهایی هستند که واقعا تایم زیادی را در روز برای بازی کردن گذاشته اند و به یک گیمر حرفه ای تبدیل شده اند. برای اینکه از طریق بازی های آنلاین چند نفره کسب درآمد کنید نیاز به تمرین زیاد در روز است که هر کسی ممکن است توانایی این را نداشته باشد که در این مسابقات مقام اول را کسب کند. پس شاید این گزینه سختی برای کسب درآمدتان باشد و هر کسی از پسش بر نیاید.

به اشتراک گذاشتن فیلم بازی‌های خود

سعی کنید از بعضی مراحل بازی‌ها که خودتان فکر می‌کنید طرفدار بیشتری دارد فیلم بگیرید و در سایت‌های اشتراک ویدیو به اشتراک بگذارید. این بهترین روش برای جذب کاربران بیشتر به وب‌سایتتان است. می‌توانید فیلم‌های خود را که از طی کردن مراحل بازی گرفته‌اید را در سایت‌هایی مثل یوتیوب و آپارات به اشتراک بگذارید. این سایت‌ها بازدیدکنندگان زیادی دارند و به شما در بیشتر دیده شدنتان کمک بسیاری می‌کنند. همچنین این فیلم‌ها را می‌توانید در وب‌سایت خودتان ‌هم منتشر کنید.

مصاحبه با سایر گیمرها

شاید اوایل کار سختی باشد تا برای مصاحبه با دیگر گیمرها وارد مذاکره شوید ولی بعد از مدتی آن‌ها خودشان تمایل پیدا می‌کنند که با شما همکاری کنند. در مصاحبه‌های خود سعی کنید در مورد بازی‌های جدید نظر گیمرها را جویا شوید و از آن‌ها بپرسید که چه ترفندهایی دربازی‌ها به کار می‌گیرند. همین‌طور در مورد مسائل شخصی‌تر مثل‌اینکه چطور از این راه درآمدزایی می‌کنند هم‌صحبت کنید. این مسائل برای گیمرهای دیگر و کسانی که تازه می‌خواهند این کار را شروع کنند بسیار جذاب است.

ضبط کردن پادکست

معمولاً بازی‌های جدید برای گیمرها جذابیت بالایی دارند. بهتر است در مورد آن‌ها صحبت کنید. بازی‌های جدید را نقد کنید و از مزایا و معایبشان صحبت کنید. نقدها می‌توانند به‌صورت ویدیویی هم باشند، یعنی وارد بازی شوید و در مورد مراحل بازی و آیتم‌هایی که دارد صحبت کنید. این نوع نقدها در دنیا بسیار طرفدار دارند و شما هم می‌توانید از این روش محبوبیت خود را بالا ببرید.

چگونه درآمد ارزی را نقد کنیم

همانطور که متوجه شدید، بازی‌های ویدیویی امروزه علاوه بر سرگرمی، جنبه درآمدزایی هم پیدا کرده‌اند. خوشبختانه این مسئله هم در کشور ما به خوبی جا افتاده است و شاهد گیمرها، رسانه‌ها و استریمرهای حرفه‌ای در زمینه بازی‌های ویدیویی هستیم. البته باید در نظر داشت که برای حضور در دنیای بازی‌های ویدیویی، مخصوصا به صورت آنلاین، نیازمند به سرویس است که تمامی نیازهای شما را رفع کند. به علت تحریم‌های مالی علیه ایران، گیمرهای ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم درآمد خود را نقد کنند یا پرداخت‌های ارزی را انجام دهند. اما خوشبختانه سایت‌هایی در ایران وجود دارند که تمام این خدمات را برای گیمرهای ایرانی انجام می‌دهند.

کلام آخر

اگر می‌خواهید از طریق بازی به درآمد عالی برسید تنها راهش این است که به یک فرد تأثیرگذار در حوزه گیم های آنلاین تبدیل شوید. سعی کنید از شبکه‌های اجتماعی برای محبوبیت خود در حوزه بازی استفاده کنید. بهترین روش این است که به یک گیم بلاگر تبدیل شوید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر می‌خواهید از این روش به درآمد برسید پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های اصولی استفاده کنید و برای آینده خود هدف داشته باشید.