چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

این‌که چگونه کار خود را تبلیغ کنیم یکی از سؤالاتی است که همواره ذهن صاحبان کسب و کار را به خود مشغول می‌سازد. سؤالی که پاسخگویی و عمل به راهکارهای مؤثر آن نقش بسزایی در میزان سرمایه حاصل از کسب و کار خواهد داشت چرا که اگر محصولی باکیفیت و عالی ارائه دهید اما تبلیغ مناسبی نداشته باشید و محصول را به درستی معرفی نکنید نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. بنابراین در مقاله پیش رو سعی ما بر این خواهد بود که روش‌های تبلیغ کردن کار را بیان کنیم تا از این طریق توانسته باشیم سهمی در موفقیت شما به عنوان فردی که صاحب کسب و کار می‌باشید داشته باشیم اما قبل از پاسخگویی به سؤال مذکور بهتر است تعریفی از تبلیغ داشته باشیم.

تبلیغ چیست؟

تبلیغ به معنای رساندن پیام می‌باشد. پس وقتی که شما تبلیغ می‌کنید هدفتان رساندن پیام است. قطعاً خود شما هم می‌دانید که هرچه روشی که برای رساندن پیام به کار می‌برید هوشمندانه‌تر باشد پیامتان دارای تأثیر بیشتری خواهد بود.

روش‌های تبلیغ کردن

*نشانه گرفتن نیازها و دغدغه‌های مشتریان

اولین مسئله در خصوص تبلیغ کردن کار خود این است که نیازهای مشتریانتان را در نظر بگیرید و آن‌ها را مورد توجه قرار دهید، به عبارتی این‌که مشتری بداند محصولی که شما ارائه می‌دهید کدام نیازش را رفع خواهد نمود بسیار مهم است. در حقیقت در بسیاری از شرایط مشتری خود نمی‌داند که به خدمات و یا محصولی که شما عرضه می‌کنید نیاز دارد یا نه بنابراین این شما هستید که باید این نیاز را در مشتری ایجاد کنید. پس اولین گامی که شما باید در امر تبلیغ بردارید این است که در مشتری احساس نیاز ایجاد نمائید.

*شفاف سازی در مورد ارائه‌ی خدمات ومحصولات

یکی از مهم‌ترین مراحل پاسخ به این سؤال که چگونه کار خود را تبلیغ کنیم این است که با اعتماد به نفس محصولات و خدمات خود را به صورت کاملاً شفاف و کامل معرفی کنید. به عبارتی همین که چند تعریف ساده و در چند خط از خودتان ارائه دهید شفاف سازی کرده‌اید. سعی کنید که در تبلیغ کردن کار خود یک نقطه طلایی وارد نمائید. تبلیغ شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان درگیر آن شوند و در ذهنشان بماند. برای تحقق این امر شما باید در تبلیغات خود همذات‌پنداری و احساسات مخاطبانتان را در نظر بگیرید علاوه بر این‌ها در خصوص ارزش‌ها و مزیت‌هایی که قرار است مشتریان در قبال خرید محصولات و خدمات شما دریافت کنند بیشتر صحبت کنید.


*تبلیغ کردن کار با نقاشی به جای نوشتن

قطعاً شما هم می‌دانید که مردم تمایل چندانی به خواندن متن از خود نشان نمی‌دهند و بیشتر دوست دارند محصولات یا خدمات مورد تبلیغ را با تصویر مشاهده کنند. پس شما هم سعی کنید از نوشتن متن‌های طولانی که سبب کسالت خوانندگان می‌شود بپرهیزید و تصاویر تأثیرگذار و مفهومی در تبلیغ خود بگنجانید چرا که با این کار می‌توانید مطالب ارزشمند خود را به مشتری منتقل کنید.

*ارائه دادن راهکار به مشتری

یکی از عوامل مهمی که موجب می‌شود مشتری تصمیم به خرید از شما بگیرد این است که شما به طور کامل نحوه حل مشکلش را به وی توضیح دهید. اگر در این امر موفق باشید مشتری به اصطلاح نمک‌گیر خواهد شد و برای جبران این نمک‌گیر شدنش محصولاتتان را خریداری خواهد نمود. اگر فردی، شما را در حوزه کاریتان باتجربه و کاربلد بپندارد قطعاً از شما خریداری خواهد کرد و شما را به رقیبانتان ترجیح خواهد داد پس راهکارهای ارزشمند و مفید ارائه نمائید تا مشتریانتان به شما وفادار بمانند.

تمرکز کردن بر روی تبلیغ کردن کار خود در گروه هدفتان

در امر تبلیغات شما نباید انتظار این را داشته باشید که مشتری برای دیدن کارهایتان به سمت شما بیاید، بلکه این شما هستید که باید به سمت آن‌ها بروید. پس اگر در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام عضو هستید و فکر می‌کنید در آن گروهی عضو هستید که متقاضیان محصولات و یا خدمات شما در آن‌جا متمرکز است، تبلیغات خود را به آن‌جا ببرید.

اما در این مورد هم باید با توجه به حوزه کاریتان جذب ترافیک داشته باشید به این طریق که با افزایش فالوورهایتان روی هدف خود تمرکز کنید. نظرات آنلاین مصرف‌کنندگان و توصیه آشنایان دو قالب تبلیغاتی هستند که باعث جذب مشتری بیشتر می‌شوند پس می‌توانید تصاویر و نظرات مشتریانتان را منتشر کنید و از این طریق از هر دو روش مذکور بیشترین استفاده را بکنید.

اجازه دادن به مشتری جهت اعتماد به ما

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد مغازه‌ای شده‌اید و محصول مورد نظر را یافته و قصد خرید آن را کرده‌اید اما در نهایت بی‌اعتمادی شما به فروشنده موجب شده است که از خریدن آن صرف نظر کنید. این موضوع ممکن است بیشتر در خریدهای اینترنتی و در خرید وسایل تزئینی، بلیط هواپیما و غیره برایتان پیش آمده باشد آن هم به این دلیل که نتوانسته‌اید به وب سایت فروشنده اعتماد کنید. طراحی شفاف و داشتن نماد اعتماد الکترونیک و همچنین دریافت پول به صورت نقدی باعث اعتماد هرچه بیشتر مشتریان به شما خواهد شد.

روش‌های تبلیغ کردن کار در اینترنت

راه‌های زیادی برای تبلیغ کردن کار در اینترنت وجود دارد که تبلیغات درون نرم‌افزاری، تبلیغات نمایشی آنلاین و پرداخت در قبال کلیک از جمله آن‌ها محسوب می‌شود. تبلیغات به صورت آنلاین در ابتدا برای شما و کسانی‌که به تازگی در عرصه کسب و کار گام نهاده‌اید ممکن است کمی دشوار به نظر آید در حالی که باید گفت به هیچ وجه این گونه که تصور می‌کنید نیست. فقط کافیست که اصول تبلیغات آنلاین را یاد بگیرید و از ابزارهای کارآمد استفاده کنید تا نقش مؤثری در گسترش فعالیت تجاری خود داشته باشید.
در ادامه چند راهکار برای تبلیغات اینترنتی محصولاتتان ارائه می‌نمائیم.

شیوه‌ی تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک

 یکی از اولین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای تبلیغات آنلاین به آن بیندیشید. از آن‌جائیکه این روش از رایج‌ترین و مؤثرترین انواع تبلیغات محسوب می‌شود به شما توصیه می‌کنیم که از این روش برای تبلیغ کردن کار خود استفاده نمائید.

از جمله امکاناتی که این روش تبلیغ برای شما فراهم می‌کند این است که شما می‌توانید عبارات و کلمه‌هایی که مربوط به کسب و کار شما می‌شوند را تعیین کنید تا هنگامی‌که کاربران در موتورهای جست‌و‌جوی گوگل و یا بینگ آن کلمات را جست‌و‌جو می‌کنند، تبلیغات متنی شما برای کاربران نمایش داده شود چرا که این عبارات و کلمات به عنوان کلید واژه و کلمات کلیدی شناخته می‌شوند و اساس تبلیغات به ازای کلیک محسوب می‌شوند.

لازم است این را هم بدانید که این کلمات مطابق یک سیستم مزایده انتخاب می‌شوند که این شیوه سبب می‌شود تمامی تبلیغ‌کنندگان دارای شانسی برابر برای به نمایش گذاشتن تبلیغاتشان داشته باشند و این گونه نیست که با صرف هزینه بیشتر شانس بیشتری داشته باشید. کلید واژه‌های انتخاب شده حتماً بایستی با موضوع کسب و کارتان مرتبط باشد، طبق انواع پویش‌های تبلیغاتی جداسازی شده باشد و بر اساس گروه‌های تبلیغاتی منطقی ساماندهی شده باشد علاوه بر این باید هم‌راستا با نوع کلمه کلیدی صحیح باشد تا در زمان درست و برای مخاطبانی که از بازدیدکنندگان هدف محسوب می‌شوند به نمایش درآید.

بهره جستن از عناصر کمپین‌های تبلیغاتی برای تبلیغ کردن کار

تبلیغات اینترنتی تنها به این معنا نیست که شما یک تبلیغ را در فضای آنلاین قرار دهید و منتظر باشید تا بهترین نتیجه را اخذ کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که موفق‌ترین و تأثیرگذارترین کمپین‌های تبلیغاتی، ترکیبی از عناصر متعدد و به هم پیوسته می‌باشند که البته هریک از این عناصر به تنهایی عملکرد مخصوصی دارند که در آخر منجر به افزایش پتانسیل یک کمپین تبلیغاتی می‌شوند. البته لازم است بدانید که همه کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین، از تمامی این عناصر برخوردار نیستند اما اجزائی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم جزء اولین گام‌ها در خصوص تبلیغ و بازاریابی دیجیتال می‌باشند که در اکثر کمپین‌های تبلیغاتی مشاهده می‌شوند.

پیگیری تماس‌های تلفنی

برای شما به عنوان کسی که خواهان تبلیغ محصولات و خدمات خود می‌باشید توصیه می‌کنیم این روش را امتحان کنید چرا که تماس‌های تلفنی می‌توانند منبع ارزشمندی از مشتریان بالقوه محسوب شوند. همین امر موجب می‌شود که با بررسی و پیگیری تماس‌های تلفنی که از کمپین‌های تبلیغاتی دریافت شده است شما به عنوان فردی که خواهان تبلیغ کردن کار خود می‌باشید بتوانید آن دسته از کلمات کلیدی و همچنین تبلیغاتی که کاربران را وادار به تماس کرده است مشخص کنید.

انجام بازاریابی ایمیلی

یکی از رایج‌ترین عناصر در کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین، بازاریابی ایمیلی است. این روش از مؤثرترین شیوه‌ها در امر تبلیغات است که می‌توانید از آن برای کامل کردن دیگر کانال‌های تبلیغاتی‌ آنلاینتان از آن بهره ببرید.

انجام تبلیغات تصویری یا متنی برای تبلیغ کردن کار

بینگ ادز و گوگل ادوردز برای شما که می‌خواهید خدمات و یا محصولات خود را تبلیغ کنید شرایطی را به وجود می‌آورد که از بین تبلیغات تصویری همچون بنرها و تبلیغات متنی انتخاب نمایند. تبلیغات متنی با عنوان تبلیغات به ازای کلیک و تبلیغات تصویری و مدل‌های تبلیغاتی مشابه با عنوان تبلیغات نمایشی شناخته می‌شوند علاوه بر این‌ها پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، انواعی از تبلیغ را برای شما فراهم می‌آورند که ترکیبی از تبلیغات متنی و نمایشی می‌باشد. بنابراین از آن‌جائیکه انواع متعدد و مختلفی از تبلیغات وجود دارد، شما می‌توانید کمپین تبلیغاتی‌ای که تطابق بیشتری با تبلیغات خودتان دارد انتخاب نمائید.

استفاده از صفحه هدف یا فرود

منظور از صفحه هدف یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که اختصاصی بوده و بهینه‌سازی شده است و کاربران بعد از کلیک بر روی تبلیغ به آن منتقل می‌شوند. ممکن است صفحات هدف دارای تبلیغات محصول یا خدمات باشند یا این‌که اطلاعات اضافی درباره شما که تبلیغ‌کننده می‌باشید به کاربران ارائه کنند. شما از این صفحات می‌توانید جهت قانع کردن مشتریان با هدف انجام عملی خاص همچون تکمیل پروسه خرید و یا دانلود قسمتی از محتوا برای جذب مخاطبانتان مورد استفاده قرار دهید.

تبلیغ کردن کار در شبکه‌های اجتماعی

امروزه بازاریابی اینترنتی به دلیل تبلیغ از طریق نتایج جست‌و‌جو دچار تغییر و تحولاتی شده است در حالی‌که تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال تغییر آینده وب می‌باشد. از آن‌جائیکه امروزه شبکه‌های اجتماعی بزرگترین و محبوب‌ترین جزء یکی از سرگرمی‌های بزرگسالان در سراسر دنیا محسوب می‌شود شما برای تبلیغ کالاها و خدمات خود می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و کالاهای خود را در آن‌جا تبلیغ کنید یعنی محصولات و خدمات خود را در جائیکه بیشتر افراد زمان زیادی را در آن می‌گذرانند تبلیغ می‌کنید. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی کم و بیش دارای عملکردی مشابه تبلیغات کلیکی است.

اما تفاوت‌هایی هم دارد که از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به این اشاره کرد که شما به عنوان یک تبلیغ‌کننده ابتکار عمل را در دست دارید و نه کاربران به عبارتی این شما هستید که به جست‌و‌جوی کاربران می‌پردازید. یکی از مهم‌ترین نقاط قوتی که این شیوه از تبلیغ دارد این است که شما به عنوان فردی که قصد تبلیغ محصولات و خدمات خود را دارید می‌توانید به طور مستقیم مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید که همین امر موجب تشکیل زیر بنای بسیاری از کالاها و پلتفرم‌های تبلیغات شبکه‌های اجتماعی می‌شود. در حقیقت در این روش از تبلیغ، شما مطابق با معیارهایی از قبیل جنسیت، سطح تحصیلات، وضعیت تأهل، سن و رفتارهای اجتماعی و اولویت‌های جست‌وجو می‌توانید مشتریان را هدف بگیرید.

نکته:

اگر این راه را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود انتخاب کرده‌اید این نکته را در نظر داشته باشید که حتی می‌توانید با توجه به نوع صفحات کاربران، خبرهایی که دنبال می‌کنند، پروفایل‌هایی که دنبال می‌کنند و همچنین چیزهایی که خریداری می‌کنند آن‌‌ها را هدف قرار دهید. به این مخاطبان سفارشی از طریق اطلاعاتی که از مشتریان موجود به دست آورده‌اید و لیست ایمیل‌ها می‌توانید دسترسی داشته باشید. فیس‌بوک و توئیتر دارای این امکان هستند که فهرست ایمیل‌ها را با دیگر اطلاعاتی که از کاربرانشان دارند ترکیب نموده و به اطلاعات بیشتری درباره رفتار آن‌ها دست یابند. خوب است بدانید که در دهه اخیر بازاریابی طبق هویت مشتریان به عنوان جدیدترین روال از بازاریابی دیجیتال گسترش یافته است و موفق شده است که تأثیرگذاری خود را به اثبات برساند.

جملات تاثیر گذار برای تبلیغ کردن کار خود

افراد زیادی هستند که کارهای خود را در وقت اضافه و یا به اصطلاح در دقیقه نود انجام می‌دهند در این بین افرادی هم هستند که تا زمانی‌که اجبار بالای سرشان نباشد کاری انجام نمی‌دهند. بنابراین در تبلیغات خود سعی کنید از عبارت‌هایی همچون تعداد محدود است، فقط دو روز دیگر وقت دارید، فقط سه بسته دیگر مانده، همین الأن تماس بگیرید تا تخفیف بیشتری بگیرید و غیره که باعث ایجاد حس عجله در خریداری محصولی می‌شود به کار ببرید.

استفاده از جملات با تعداد کلمات کمتر برای تبلیغ کردن کار

برای این‌که تبلیغات شما مؤثر باشد بایستی بتوانید با سه جمله یا سه عبارت نظر مشتری را جلب نمائید تا آن‌ها مشتاق خواندن ادامه تبلیغ شما باشند. شما برای تأثیرگذاری بیشتر تبلیغاتتان می‌توانید از عبارت‌هایی همچون یک شاهکار، صرفه‌جویی در وقت، تحویل رایگان، جایزه و هدیه، تضمین قطعی، صرفه‌جویی در پول، برگشت شهریه، نتیجه فوری و غیره استفاده کنید.

استفاده از طنز در تبلیغ کردن کار خود

از آن‌جائیکه ایرانی‌ها تمایل زیادی به طنز دارند شما می‌توانید از جملات و یا تصاویری که طنزگونه هستند در تبلیغات خود استفاده نمائید، انجام این کار موجب خواهد شد تبلیغات شما برجسته و منحصر به فرد باشد و قطع به یقین چنین تبلیغی در سود هرچه بیشتر شما تأثیرگذار خواهد بود.

خلاقیت

یکی از ملزومات یک تبلیغ ثمربخش داشتن خلاقیت است. عاملی که باعث تمایز تبلیغات شما با تبلیغات سایرین می‌شود خلاقیت است. در حقیقت می‌توان گفت که خلاقیت در امر تبلیغ کردن کار ابزاری برای جلب توجه بیشتر مشتریان است بنابراین حتماً در تبلیغات خود خلاقیت به خرج دهید تا از این نظر متفاوت بوده و با ایجاد درگیری ذهنی مشتریان در ذهن‌هایشان باقی بمانید.