این روزها بستر فریمورک ها بسیار گسترده شده است و انواع مختلفی در دنیای کامپیوتر دارد. اگر طرفدار انگولار (سکوی کاربردی) هستید با ما همراه باشید…

برنامه نویسی چیست؟

در پاسخ به پرسش برنامه نویسی چیست؟ باید گفت برنامه نویسی اجرای منطق برای تسهیل عملیات محاسباتی مشخص و عملکرد است و در یک یا چند زبان رخ می دهد که با برنامه، دامنه و مدل برنامه نویسی متفاوت می باشد.

زبان برنامه نویسی انگولار چیست؟

باید بگوییم که AngularJS یک فریمورک ساختاری برای وب اپلیکیشن های پویا است. این فریمورک به شما اجازه میدهد تا HTML را به عنوان زبان قالب خود انتخاب کنید و سینتاکس های HTML را برای بیان صریح و واضح اجزای نرم افزار، گسترش دهید.

Data binding و dependency injection زبان برنامه نویسی انگولار، بیشتر کدهایی را که شما مجبور به نوشتن آن هستید را از بین می برد. همه ی این کارها در مرورگر انجام می شود و این باعث میشود که با همه تکنولوژی های سروری سازگاری خوبی داشته باشد.

انگولار، همه ورژن های HTML را پشتیبانی می کند و برای نرم افزارها طراحی شده است.

HTML یک زبان اعلانی عالی برای اسناد ایستا می باشد که زیاد شبیه ایجاد کردن نرم افزار ها نیست. در نتیجه ساختن نرم افزار ها با آن، یک تمرین است که باید چه کاری انجام دهید تا مرورگر را فریب دهید که کار شما را انجام دهد.

راه حل عدم تطبیق امپدانس بین نرم افزار های پویا و متن های ایستا

عدم تطبیق امپدانس بین نرم افزار های پویا و متن های ایستا، اغلب با مراحل زیر حل می شوند:

کتابخانه :

مجموعه ای از توابع است که در هنگام نوشتن برنامه های وب مفید هستند. کتابخانه یک نمونه کد آماده است و زمانی که نیاز باشد به کتابخانه رجوع می شود و تابع مناسب برای آن صدا زده می شود، مثل jQuery.

فریمورک :

یک پیاده سازی خاص از یک نرم افزار تحت وب، که کد خود را در آن وارد می کنید. فریمورک آماده شده است و زمانی که به آن نیاز باشد، صدا زده می شود. مانند durandal، ember و … .
آنگولار رویکرد دیگری هم دارد؛ سعی میکند که عدم تطبیق امپدانس بین متن های HTML محور و آنچه نرم افزارها برای ساختن سازه های HTML نیاز دارند را به حداقل برسانند.

انگولار به مرورگر از طریق یک ساختار که به آن رهنمود می گویند، دستورات جدید می آموزد. مانند :
Data binding.

ساختار کنترل DOM برای تکرار، پنهان کردن و نشان دادن قطعات Document Object Model) DOM)
پشتیبانی از فرم ها و اعتبار سنجی فرم ها.
اضافه کردن رفتار های جدید به المنت های DOM، همانند هندل کردن رخداد های DOM.
گروه بندی HTML به اجزای قابل استفاده مجدد

یک راه حل سمت سرویس گیرنده کامل

انگولار تنها قطعه واحد در پازل کلی ساختن وب اپلیکیشن های سمت گیرنده نیست. آنگولار همه ی کد های DOM و AJAX که شما دستی نوشتید و تعریف کردید را هندل می کند و در داخل یک ساختار به خوبی قرار می دهد. این کار انگولار را در مورد اینکه چگونه نرم افزار های (CRUD(Create, Read, Update, Delete باید ساخته شود را خود مختار میکند. اما زمانی که خود مختار شد، سعی میکند مطمئن شود که نظر آن فقط یک نقطه شروع است و شما به راحتی میتوانید آن را تغییر بدهید. آنگولار با موارد زیر همراه می شود:
• هر چیزی که شما برای ساخت نرم افزار های CRUD در یک مجموعه ی منسجم لازم دارید : Data-binding، دستورات قالبی ساده، اعتبار سنجی فرم ها، روتینگ، deep-linking، اجزای قابل استفاده مجدد و dependency injection.
• گزارش آزمون پذیری : تست واحد ها، تست های پشت سر هم، mock ها و کنترلر تست ها.
• Seed application و طرح های دایرکتوری و اسکریپت های تستی به عنوان نقطه شروع.

نقطه شروع شیرین angular چیست ؟

انگولار با ارائه کردن یک سطح بالاتر از مفهومات، توسعه نرم افزار ها را برای توسعه دهندگان آسان کرده است. به عبارت دیگر، انگولار برای همه نرم افزار ها مناسب نیست. انگولار با روش نرم افزاری CRUD ساخته شده است. خوشبختانه نرم افزار های CRUD اکثریت وب اپلیکیشن ها را پشتیبانی میکند. برای اینکه بدانید که آنگولار با چه نرم افزار هایی خوب کار میکند، به هر حال، به شما کمک میکند که بدانید کدام نرم افزار ها مناسب انگولار نیستند.

بازی ها و ویرایشگر های GUI مثال هایی از نرم افزار های فشرده و استفاده کننده از ترفند های DOM هستند. این نوع برنامه ها با نرم افزار های CRUD فرق دارند، و در نتیجه برای انگولار مناسب نیستند. در این گونه موارد بهتر است از کتابخانه هایی با سطح مفهوم پایین تری استفاده شود؛ همانند jQuery.

ساختار angular چیست ؟

برنامه نویسی انگولار بر این عقیده ساخته شده است که برای ساختن UI و ترکیب اجزای نرم افزار، کد های اعلانی بهتر از کد های دستوری هستند، در حالی که کد های دستوری برای بیان منطق کسب و کار بسیار عالی هستند.
• این ایده که دستکاری DOM را از منطق برنامه جدا کنیم، ایده خوبی است. این کار به طور چشمگیری قابلیت تست کردن کد را بالا میبرد.
• این که به تست نرم افزار به اندازه نوشتن آن اهمیت داده شود واقعا خیلی ایده خوبی است. سختی تست کردن به طور چشم گیری به ساختاری که کد نوشته میشود، ارتباط دارد.

• اینکه قسمت سمت سرویس گیرنده و قسمت سمت سرور را در یک نرم افزار از هم جدا کنید، بسیار خوب است. این کار باعث میشود که توسعه نرم افزار به صورت موازی پیش برود و اجازه استفاده مجدد را به هر دو طرف میدهد.
• در واقع این که یک فریمورک توسعه دهندگان را در کل زمان توسعه یک نرم افزار راهنمایی کند بسیار کمک بخش است : از قسمت طراحی UI، تا قسمت طراحی منطقی و تست.
• این که همیشه وظایف عمومی را بدیهی و وظایف سخت را ممکن سازید، کار بسیار خوبی است.

angular js چیست ؟

در پاسخ به angularjs چیست باید گفت AngularJS یک چارچوب ساختاری برای برنامه های وب پویا است. این امکان را به شما می دهد تا از HTML به عنوان زبان الگوی خود استفاده کنید و به شما امکان می دهد تا نحو HTML را گسترش دهید که اجزای برنامه خود را به صورت واضح و دقیق بیان کنید. اتصال و تزریق وابستگی به داده های AngularJS بخش بزرگی از کدی را که در غیر این صورت مجبور به نوشتن هستید از بین می برد. و همه اینها در مرورگر اتفاق می افتد.

با انگولا ر دیگر لازم نیست کارهای زیر را انجام دهید

Registering callbacks : کد شما را در هم ریخته میکند، و دیدن آن را مثل جنگل برای درختان میکند. پاک کردن کد های پر تکرار مانند callback ها کار خوبی به نظر میرسد. این کار به شدت مقدار کد های جاوا اسکریپت که شما باید بنویسید را کاهش میدهد و دیدن اینکه کد شما چه کاری انجام میدهد را آسان میکند.

دستکاری فایل های HTML DOM به صورت خودکار و برنامه نویسی

دستکاری فایل های HTML DOM اساس نرم افزار های AJAX است، اما کار سنگین و ارور پذیری است. با تعریف صریح اینکه زمانی که حالت نرم افزار تغییر پیدا میکند UI وبسایت چگونه تغییر پیدا کند، نیازی به عوض کردن کدهای سطح پایین DOM نیست و انجام این وظایف از دوش شما برداشته میشود. بیشتر نرم افزار هایی که با انگولار نوشته میشود هیچ گاه نیاز به برنامه نویسی تغییر DOM ندارند، ولی اگر شما بخواهید میتوانید این کار را انجام دهید.

مرتب کردن داده به UI و از UI در زبان انگولار چیست ؟

عملیات CRUD اکثر وظایف نرم افزار های AJAX را تشکیل میدهد. روند مرتب کردن داده از سرور به یک شی داخلی به صورت فرم HTML، به کاربر اجازه اصلاح و تغییر فرم، اعتبار سنجی فرم، نشان دادن ارور های اعتبار سنجی، بازگشت به مدل داخلی، و سپس بازگشت به سرور را میدهد، که باعث ساخته شدن کدهای متنی زیادی میشود. آنگولار تقریبا بیشتر این متن ها را از بین میبرد، و کدهایی که روند اصلی نرم افزار را توصیف میکنند را به جای اجرای کل جزئیات، نگه میدارد.

نوشتن هزاران کد اولیه فقط برای شروع

معمولا شما برای نوشتن یک نرم افزار AJAX ساده “Hello world” نیاز به نوشتن کدهای اولیه ای زیادی است. با برنامه نویسی انگولار شما میتوانید به راحتی نرم افزار را با استفاده از سرویس ها بوت استرپ کنید. این به شما اجازه میدهد که سریعتر از ویژگی های توسعه استفاده کنید. به عنوان یک پاداش، شما کنترل کامل بر روند مقدار دهی اولیه در تست خودکار را دریافت میکنید.

معایب انگولار چیست ؟

یکی از مهمترین ایراداتی که در استفاده از Angular وجود دارد ، گزینه های محدود SEO و قابلیت دسترسی کافی برای خزندگان موتور جستجو است.

نکته جالب دیگر استفاده از چارچوب Angular این است که یادگیری آن بسیار دشوار است. با وجود چنین شبکه پیچیده ای از ماژول ها، زبان های برنامه نویسی، ادغام و قابلیت های سفارشی سازی، درک Angular قطعاً مدتی طول می کشد.

مزایای angular چیست ؟

Angular انتخاب بزرگی از ادغام های شخص ثالث را فراهم می کند که می توان با سهولت به چارچوب اضافه کرد. این امر به توسعه دهندگان حتی ابزارهای بیشتری می دهد تا فرم و عملکرد کلی محصول خود را بهبود بخشند.

با استفاده از عناصر و ماژول های زاویه ای، این فریم ورک به طور کامل قابل تنظیم است و قدرت بیشتری را به توسعه دهنده و طراح می دهد. همچنین می توان عناصر زاویه ای را به راحتی به پروژه هایی که با استفاده از یک چارچوب دیگر ساخته شده اند اضافه کرد ، که فقط به جذابیت این برنامه می افزاید.

سخن پایانی

انگولار یک پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن‌های تک‌صفحه‌ای برای موبایل و دسکتاپ است. این فریمورک از تایپ اسکریپت و HTML برای ساخت اپلیکیشن‌ها بهره می‌گیرد. خود انگولار با استفاده از تایپ اسکریپت نوشته شده است و به همه امکانات مورد نیاز برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌ها یا اپلیکیشن‌های موبایل پیچیده و بزرگ از جمله کامپوننت‌ها، دایرکتیو‌ها، فرم‌ها، پایپ‌ها، سرویس‌ها، تزریق وابستگی و غیره مجهز است. در این مقاله همه این مفاهیم را به زبانی ساده مورد بررسی قرار دادیم.