پلاگین EDDمخفف Easy digital downloadsاز بهترین پلاگین‌های وردپرس برای فروش فایل می‌باشد، این افزونه با توجه به اینکه از زبان فارسی به طور پیش‌‌فرض بهره می‌گیرد، دارای محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی وردپرس می‌باشد.

این افزونه فروشگاه‌‌ساز همواره از اولین افزونه‌‌هایی است که هر طراح برای یک سایت فروش فایل به‌‌صورت آنلاین آن را برای سایت خود استفاده می‌‌کند.

فروش فایل در وردپرس با افزونه EDD

از جمله افزونه‌های قدرتمند برای ایجاد فروشگاه اینترنتی می‌توان به ایزی دیجیتال دانلود اشاره کرد که برای فروش محصولات دانلودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه افزونه از سیستم شخصی‌‌سازی مناسبی بهره می‌برد، به‌‌راحتی می‌توانید روی بخش‌های مختلف فروشگاه، تنظیمات و تغییرات مورد‌نظرتان را ایجاد کنید.

تفاوت ووکامرس و EDD چیست

قبل از اینکه بخواهید فروشگاه سایت خودتان را راه‌اندازی کنید حتما بهترین و مناسب‌ترین افزونه موجود را برای فروشگاهی کردن سایت خود باتوجه‌‌به محصولاتی که می‌خواهید عرضه کنید انتخاب کنید، چراکه اگر بخواهید افزونه فروشگاه‌‌ساز سایت خودتان را تغییر دهید، این کار باعث می‌شود که تمامی اطلاعات ثبت شده محصولات از بین برود و شما باید از دوباره شروع کنید.

حالا ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که تفاوت افزونه ایزی دیجیتال دانلود(EDD) با افزونه ووکامرس(WooCommerce) چیست یا برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بهتر است از کدام افزونه برای فروش محصولات استفاده کرد؟

به طور کلی افزونه ووکامرس، یک فروشگاه برای محصولات فیزیکی مثل: تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی ایجاد می‌کند، البته این افزونه قابلیت فروش محصولات دانلودی را نیز به صورت پیش‌فرض برای کاربران مهیا کرده است.

اما در مقابل افزونه ایزی دیجیتال دانلود، یک فروشگاه برای محصولات دانلودی مثل: دوره‌های آموزشی و مقالات علمی ایجاد می‌کند، اما این پلاگین در حالت پیش‌‌فرض قابلیت فروش محصولات فیزیکی را ندارد و برای اینکه شما بتوانید محصولات فیزیکی خودتان را با استفاده از این پلاگین به‌‌فروش برسانید، باید از افزودنی‎‌های این پلاگین جهت این کار استفاده کنید تا فروشگاه شما مثل فروشگاه‌های محصولات فیزیکی عمل کند.

مزایای پلاگین EDD

طراحی شده به صورت اختصاصی برای محصولات دانلودی

فرایند آسان و راحت در هنگام خرید محصولات

قابلیت محدود کردن لینک‌های دانلود

سازگاری با انواع قالب‌ها

درگاه پرداخت آنلاین

خیلی از افراد هنگام راه‌اندازی فروشگاه خود به این موضوع توجه نمی‌کنند، می‌تواند برای فروشگاه مشکل ساز باشد، چراکه ممکن است درگاه پرداختی که قصد استفاده از آن را دارید با افزونه نصب شده شما سازگار نباشد و همین موضوع باعث می‌شود شما مجبور به هزینه‌های اضافی برای خرید افزونه یا درگاه پرداخت دیگری شوید.

هزینه‌های مورد نیاز جهت راه‌اندازی

هرچند رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه‌ای را ندارد ولی شما باید هزینه افزونه‌های جانبی و قالب‌ها را پرداخت کنید.

پس از در نظر گرفتن این موارد شما می‌توانید افزونه مناسب و مورد نظر سایت خودتان را نصب و فعال‌‌سازی کنید. اگر صرفا قصد فروش محصولات دانلودی را دارید می‌توانید از افزونه EDD استفاده کنید. اگر هم صرفا قصد فروش محصولات فیزیکی دارید می‌توانید از افزونه WooCommerce استفاده کنید.

همچنین برای فروش محصولات فیزیکی و دانلودی هر دو باهم بهتر است از پلاگین ووکامرس استفاده کنید، به دلیل اینکه به‌‌صورت پیش‌‌فرض قابلیت فروش هر دو نوع محصول را دارد، اما در پلاگین ایزی دیجیتال دانلود برای اینکه بتوانید کنار محصولات دانلودی محصولات فیزیکی‌ هم به فروش برسانید، باید از افزودنی‌های پلاگین استفاده کنید.

در صورتی‌‌که امنیت محصولات برای شما بسیار مهم می‌باشد بهتر است از افزونه ووکامرس استفاده کنید که از نظر امنیتی نسبت به ایزی دیجیتال دانلود، قدرتمندتر می‌باشد.