آینده ی ولث تک و تمام چیزی که باید بدانید!

آینده ی ولث تک

ربات های مشاور، خدمات سرمایه‌گذاری های کوچک، ابزارهای مدیریت پورتفولیو و … در حال تبدیل ولث تک به یک موضوع مهم هستند. ولث تک صنعت مالی را متحول کرده و به این روند ادامه خواهد داد. در این مطلب درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

ولث تک چیست؟

 ولث تک نماد ثروت و فن‌آوری است و یکی از بخش‌های فناوری مالی است. همانطور که فناوری مالی سرمایه را با تکنولوژی ترکیب می‌کند تا روش سازماندهی، خرج کردن و دریافت پول را به عنوان اشخاص و یا شرکت‌ها تغییر دهد، ولث تک نیز ثروت و فناوری را با هدف فراهم کردن راه‌حل‌های دیجیتال برای ارتقای مدیریت ثروت شخصی (و حرفه‌ای) و سرمایه‌گذاری ترکیب می کند.

خدمات و راه حل ها 

ربات های مشاور (Robo-Advisors)

 اولین چیزی که به احتمال زیاد هنگام شنیدن ولث تک به ذهن مردم خطور می‌کند، ربات های مشاور هستند. ربات های مشاور خدمات خودکار بسیار محبوبی هستند که از الگوریتم ها و یادگیری ماشین برای ارائه مشاوره و مدیریت به کاربران خود استفاده می‌کنند. بنابراین آن‌ها نه تنها فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در نظر می‌گیرند، بلکه به اهداف کاربر، درآمد، وضعیت تاهل، و میزان ریسک نیز توجه می کنند.

  از آنجا که هوش مصنوعی تقریبا به طور کامل جایگزین مداخله انسان می‌شود، هزینه‌های این نوع خدمات به حداقل مقدار کاهش می‌یابد. این موضوع امکان سرمایه‌گذاری برای مردمی را فراهم کرده‌است که توان پرداخت هزینه های مشاوره مالی را ندارند.

مثال هایی از ربات های مشاور: Wealthfront, Wealthsimple

صندوق های بازنشستگی رباتیک (Robo-Retirement)

برخلاف ربات های مشاور، صندوق های بازنشستگی رباتیک شامل خدمات مدیریت ثروت هستند که حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی را مورد هدف قرار می‌دهند. هدف این است که به اشخاص همانند کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک کند تا برنامه‌های پس‌انداز خود را مدیریت کنند.

مثالی از صندوق بازنشستگی رباتیک: RobustWealth

کارگزاری دیجیتال (Digital Brokerage)

این پلتفرم ها و خدمات به سرمایه گذاران و کسب و کارها اجازه دسترسی آسان به اطلاعات بازار سهام و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را می‌دهند، همچنین برخی از آن‌ها تنها برای سرمایه گذاران تایید شده موجود هستند. یک فرمت محبوب در کارگزاری دیجیتال سرمایه‌گذاری اجتماعی است، که به شما این امکان را می‌دهد که سرمایه‌گذاری افرادی که در شبکه تجاری خود آن ها را فالو می کنید ببینید. 

مثال‌هایی از کارگزاری دیجیتال:  eToro، Robinhood

سرمایه‌گذاری خرد (Micro-investment) 

پلتفرم های میکرو سرمایه‌گذاری به کاربران اجازه می‌دهند تا مقادیر کمی از پول را به طور منظم سرمایه‌گذاری کنند بدون اینکه هزینه ای برای کمیسیون پرداخت کنند. هدف این پلتفرم ها ایجاد پس‌انداز های زیاد در طول سالیان با کمک سرمایه‌گذاری‌های معمولی است که به هزینه های زیادی نیاز ندارد.

با این روش، اغلب افراد با پرداخت هزینه اندک اشتراک ماهانه می توانند پول به دست ‌آورند. همچنین استفاده از این پلتفرم ها که اغلب آنها به شکل برنامه‌های ساده هستند رایگان می باشد.

مثال‌هایی از سرمایه گذاری خرد: acorns، Stash

سایر خدمات و محصولات

 سایر خدمات و محصولات در فن‌آوری ثروت شامل ابزارهای سرمایه‌گذاری کلی هستند؛ برای مثال، دسترسی به شبکه‌های سرمایه گذاران متخصص و متمرکز سازی ابزارهای مدیریت پورتفولیو.

مثال:  InvestCloud

تاثیر بر مدیریت ثروت و صنعت مشاوره مالی

ولث تک یا همان فناوری ثروت در سال‌های اخیر به صورت تصاعدی رشد کرده‌است و در نتیجه مدیریت ثروت را به طور ویژه و صنعت مالی را به طور کلی تغییر داده ‌است. پلتفرم ها و راه‌حل‌هایی که از فن‌آوری‌هایی نظیر کلان داده و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یک جایگزین موثر و اغلب مقرون‌به‌صرفه‌تر برای خدمات شرکت‌های مدیریت ثروت سنتی فراهم می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ که این پتانسیل را شناسایی کرده‌اند، ابزارهای اختصاصی خودشان را ایجاد کرده‌اند یا با شرکت‌های فناوری مالی هم‌کاری کرده‌اند تا آن‌ها را توسعه دهند.

با این حال، به خصوص برای افراد دارای ارزش خالص (HNWIs)، ولث تک بدون جزء انسانی محدود به نگرش های مشخص است. چیزی که به نظر می‌رسد یک عامل مهم موفقیت در کسب‌وکار مشاورهای مالی باشد، شخصی سازی است. در عین حال، تخصص فنی به تنهایی برای یک مشاور مالی برای جذب مشتریان جدید و پیوند دادن مشتریان موجود کافی نیست. کلید اصلی تمرکز بر روی چیزی است که ما را به عنوان انسان از تکنولوژی متمایز می‌سازد و این مهارت‌های خاص را توسعه می‌دهد.

چشم‌انداز آینده

با توجه به تغییراتی که ولث تک تاکنون به بخش مالی معرفی کرده‌است، قطعا می‌توانیم به نوآوری‌های جدید و هیجان‌انگیز که در آینده به وجود می آید پی ببریم.

 این امکان وجود دارد که ولث تک در نهایت جایگزین مشاوران مالی شود. با این حال، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چه زمانی این امکان به وجود می آید. ممکن است چند سال، یک دهه یا حتی بیشتر از آن زمان نیاز داشته باشد. بنابراین اجازه دهید بر آنچه که پیش روی ما می باشد تمرکز کنیم.

اول اینکه، امنیت داده‌ها باید اولویت اول برای ارائه کنندگان ولث تک باشد تا از تجاوز به حقوق دیگران جلوگیری شود. هر شرکتی که این مساله را نادیده بگیرد، در نهایت با شکست مواجه می شود.

فن‌آوری تجزیه و تحلیل‌های پیشگویانه برای بقای شرکت های ولث تک حیاتی است چرا که کمک می‌کند بینش‌هایی را در رفتار مشتری و نیازهای آن‌ها به دست آورد تا بتوانند خدمات و محصولات را بهبود بخشند.

رایانش ابری یک گرایش بزرگ در فن‌آوری ثروت خواهد بود، چرا که رشد پایدار را فراهم می کند. ظهور تکنولوژی بلاکچین کلاس‌های جدید باارزشی را ایجاد کرده و به انجام این کار ادامه خواهد داد. و در نهایت، محاسبات کوانتومی به مدیران ثروت کمک خواهد کرد تا با اطلاعات زیادی سروکار داشته و در بلند مدت تصمیمات سرمایه‌گذاری را بهبود بخشند.

نتیجه‌گیری

ولث تک نحوه نگرش مشاوران و مصرف کنندگان به مدیریت ثروت را متحول ساخته‌است. همچنین ولث تک چالش‌های جدیدی را به ارمغان آورده‌است، اما فرصت‌های جدیدی را نیز برای کسب و کارها ایجاد کرده است. شرکت‌های نوپا ولث تک باید ایده‌های جدیدی برای استفاده از تکنولوژی ارائه کنند در حالی که بر امنیت داده‌ها، تجزیه و تحلیل پیشگویانه و … تمرکز دارند. ولث تک برای مشاوران مالی ارزش هایی ایجاد می کند که فراتر از توانایی الگوریتم هاست.

برچسب گذاری شده در:

,