چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد، اما اگر ریسک‌پذیر و باهوش باشیم می‌توانیم بعد از چند سال میزان سرمایه‌ مان را چند برابر کنیم. برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنا باشیم.

همیشه کسانی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد به‌خوبی رصد کنند، سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند. برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند، آن‌ها قادرند در هر شرایطی راه جدیدی برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

داشتن ذهن خلاق

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه که باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است. انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند می‌توانند در هر شرایطی که هستند کارهای بزرگی انجام دهند.

برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کند. سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است.

 ارتباطمان را گسترده‌تر کنیم

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز داریم، اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنیم باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشیم.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشیم و همچنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانیم، پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز داریم. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

 برای مثال اگر ثروت کنونی مان را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، قطعاً به مشتری نیاز داریم. وقتی ارتباط ما گسترده باشد بسیاری از دوستان و آشنایان از ما خرید می‌کنند.

از باخت نترسیم

مهم‌ترین سد برای پولدار شدن، ترس از شکست است. این ترس را باید کنترل کنیم در غیر این صورت از مسیر ثروتمند شدن و دوبرابر شدن پولمان دور میشویم. ریسک و سرمایه‌گذاری لازمه‌ی افزایش ثروت است.

از هوشمان استفاده کنیم

اگر بخواهیم فقط از نیروی بازویمان استفاده کنیم، ثروتمان پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوشمان را به میان بیاوریم.

 برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد، در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر کدام را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

 به سراغ افراد باهوش برویم

 مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند دنیا قرار دارد. زمانی که از دلایل موفقیت و ثروتمند شدنش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند. او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن داشت اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است ما فرد باهوشی نباشیم و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشیم اما مقداری پس‌انداز و یک ایده ی خوب داریم. می‌توانیم با کمک پس‌اندازمان چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنیم. درواقع ما کارفرمایی هستیم که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول خود استفاده می‌کنیم، همچنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی می کنیم.

کاهش هزینه‌ها

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنیم. ما در صورتی قادر هستیم در یک کار سرمایه‌گذاری کنیم که پول داشته باشیم و مجبور نباشیم وام دریافت کنیم. برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنیم و یا آن را در بانک قرار دهیم تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانیم یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنیم.

رکود و تورم را در نظر بگیریم

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنیم که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است. ما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنیم و بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. اگر بخواهیم در شرایط رکود ملک مان را بفروشیم قطعاً سرمایه‌ی مان کمتر از قبل می‌شود.

پیگیر طرح‌ مختلف بانک‌ها باشیم

 یکی از راه‌های دو برابر شدن پول در بانک، استفاده از طرح‌های دو در یک است. در این طرح می‌توانیم به پشتوانه‌ی حسابی که در این بانک افتتاح می‌کنیم تسهیلات دریافت کنیم. مثلاً پول را سپرده‌گذاری کرده و به میزان موجودی مان به‌ صورت آنی وام دریافت می‌کنیم و پس از تسویه، پول خود را برداشته و سرمایه خود را دو برابر می‌کنیم.

سرمایه گذاری در بورس را یاد بگیریم

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است. البته برای این‌که بتوانیم در این بازار، سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشیم ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشیم.

خرید اوراق قرضه و سهام

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول، خرید اوراق قرضه و سهام است. البته در این کار باید متبحر باشیم تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنیم. البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول مان در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ اضافه می‌شود.

سرمایه‌گذاری در مشاغل پررونق

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانیم میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنیم، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانیم میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنیم.

اولویت‌بندی را فراموش نکنیم

برای چند برابر کردن پول نباید اولویت‌بندی را فراموش کنیم. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنیم. اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی ما می‌شود، حتماً باید آن را در اولویت  قرار دهیم.

قانون ۷۲ را اجرا کنیم

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آوریم تقسیم ‌کنیم، عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول مان در آن دو برابر می‌شود.

 به‌عنوان مثال اگر نرخ سود پول ما در هرماه ۸ درصد باشد، بعد از ۹ سال می‌توانیم دو برابر پول خود را به‌دست آوریم.

قانون ۱۱۵ را اجرا کنیم

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برای محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنیم.

برای مثال اگر نرخ سود پول ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول ۳ برابر می‌شود.