شرکتها می‌خواهند سودآورو خلاق باشند و اغلب برای الهام گرفتن از سایر شرکتهای موفق، برندهای صنعتی مشهور یا محصولات خیرکننده را بررسی می‌کنند. باید با تجربه و نیاز مشتریان شروع کرده و بعد بالعکس به سمت تکنولوژی حرکت کنید. نمی‌توانید با تکنولوژی شروع کرده و سپس سعی کنید بفهمید کجا قصد فروش آن را دارید.

نیاز مشتریان چیست؟

نیازمشتریان انگیزه‌ای است که مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات می‌کند. در نهایت نیاز، محور تصمیم خرید مشتری است. اکثر شرکت‌ها نیاز مشتریان را فرصتی برای رفع و یا شرکت دادن ارزش مازاد در بازگرداندن انگیزه اصلی می‌بینند.

مثالی از نیاز مشتریان هر روز حدود ساعت ۱۲ ظهر اتفاق می‌افتد. یعنی زمانیکه مردم گرسنگی (نیاز) را تجربه کرده و تصمیم به خرید ناهارمی‌گیرند. نوع غذا، محل رستوران و میزان زمانی که خدمات شما طول می‌کشد همه عواملی هستند که چگونگی تصمیم افراد را برای برآورده کردن نیاز خود نشان می‌دهد.

چند نوع از رایج‌ترین نیاز مشتریان

 عملکرد

 قیمت

 سهولت

 تجربه

 طراحی

قابلیت اطمینان

 کارایی

 سازگاری

 همدلی

انصاف

 شفافیت

کنترل

حق انتخاب

 اطلاعات

در دسترس بودن

تجزیه و تحلیل نیاز مشتریان چیست؟

از تجزیه و تحلیل نیاز مشتریان برای توسعه و برندینگ محصول استفاده می‌شود. این کار به منظور ارائه تجزیه و تحلیلی جامع از مشتری انجام می‌شود تا اطمینان حاصل کند که محصول یا پیام، مزایا، ویژگی‌ها و خصوصیات مورد نیاز برای عرضه  به مشتری را ارائه می‌دهد.

به منظور انجام تجزیه و تحلیل موفقیت‌آمیز نیاز مشتریان باید کارهای زیر را انجام دهید:

بررسی تجزیه و تحلیل نیاز مشتریان

تجزیه و تحلیل وسیله-هدف

انواع خدمات به مشتری

ایمیل

تلفن

چت

رسانه‌های اجتماعی

چگونه می‌توان نیاز مشتریان را برآورده کرد؟

چه چیزی موجب می‌شود خدمات یا محصولات شما نیاز مشتریانان را برآورده نکند؟ اولین گام در حل مسئله این است که خود را جای مشتری بگذارید.

لیستی شامل سختی‌ها و دشواری‌های رایج برای مشتری و گام‌های پویشگرایانه برای توسعه ارزش‌های مشتری مداری تهیه کردیم:

پیام‌رسانی گسترده مداوم شرکت را پیشنهاد دهید

دستورالعمل‌هایی برای پذیرش آسان ارائه دهید

از مشتریان بازخورد بخواهید

روابط مشتری را پرورش دهید

نیازهای بجای مشتری را حل کنید

سخن آخر

شرکت‌های نوپای موفق، فروشگاه‌هایی که به صورت سنتی و بدون استفاده از اینترنت کار می‌کنند همه به صورت یکسان، نیاز مشتریان را حل و اولویت‌بندی می‌کنند تا پیشرو بمانند و روندهای صنعتی را بسازند. نظر شما در این باره چیست؟