در این مقاله قصد داریم به معنی Amp ، مزایا ومحدودیت های آن بپردازیم. گوگل به تازگی با توجه به افزایش استفاده از موبایل، تبلت ها، ابزار جدیدی به نام amp منتشر کرده که در روند سرعت لود صفحات سایت تاثیر بسیاری دارد که در ادامه به توضیح در مورد آن می پردازیم.

Amp ؟

amp همان accelerated mobile pages می باشد که هدف اصلی آن افزایش سرعت لود محتوا با استفاده از کدهای html در صفحات ابزارهای کوچک مثل تبلت و موبایل می باشد. پروژه amp توسط توییتر و گوگل ایجاد و راه اندازی شد که با استفاده از آن برنامه نویسان، صفحات html باحجم کم ایجاد کنند. Amp در واقع موجب بارگذاری سریع محتوا می شود، amp ها از سیستم های قابل توسعه استفاده می کند به همین رو دیگر شرکت ها می توانند از سیستم های قابل توسعه برای تولید محتوا و صفحات html استفاده کنند. نکته مهم در صفحات amp این است که ابتدا کل صفحه لود می شود و بعد عناصر داخل آن مثل: فیلم،عکس و …

مزیت amp چیست؟
گوگل با استفاده از amp باعث افزایش سرعت لود محتوا در ابزارهایی مثل موبایل و تبلت و … شده است، بدون اینکه کاربر را مجبور به دیدن کل محتوای سایت نمایند. در واقع سایت ها و صفحاتی که دارای amp هستند رتبه بالاتری نسبت به دیگر سایت ها و صفحات خواهند داشت.

محدودیت های amp چیست؟
کدهای amp برای افزایش سرعت لود صفحه و قابلیت خوانایی محتوا ایجاد شده و در واقع این کدها بسیار ساده می باشند. استفاده از amp دارای محدودیت هایی می باشد مثل:
جاوا اسکیریپت ها مجاز به استفاده نمی باشند. نسخه css ساده برای ادامه کار لازم می باشد و…

چرا باید از amp استفاده کنیم؟
اگر شما سایت خبری دارید سرعت بارگذاری سایت شما بسیار هائز اهمیت است، همان طور که در مقاله amp چیست می خوانیم، amp کمک به افزایش سرعت بارگذاری محتوای سایت می کند و هرچه سرعت بارگذاری سایتتان بالاتر باشد از نظرکارشناس سئو رتبه بهتری در گوگل دریافت میکند.

Amp همان ریسپانسیو می باشد؟
ممکن است با مطالعه این مقاله برایتان سوال پیش آمده باشد که amp همان ریسپانسیو می باشد؟ باید به شما بگویم که amp، ریسپانسیو نیست. ریسپانسیو در واقع واکنش گرا بودن سایت شما می باشد که اگر با گوشی های هوشمند صفحات سایتتان باز شود، واکنش گرا بوده و متن، عکس و… متناسب با اندازه صفحه تلفن همراه شما و با همان نظم ترتیب به شما نشان داده می شود اما amp یک ساختار می باشد که با حذف یکسری عوامل سایت باعث افزایش سرعت لود صفحات می شود.

چگونه سایت خود را بر اساس استانداردهای amp ایجاد کنیم؟
نخست شما باید صفحات amp سایت خود را بر اساس استانداردهای amp ایجاد کنید. شما می توانید از ابزار developer tools گوگل کروم برای ایجاد کدهای استاندارد amp استفاده نمایید، همچنین برای سئو و بهینه سازی صفحات سایتتان می توانید از سایت رسمی amp استفاده کنید. بی شک گوگل با طراحی و ایجاد amp هدف خواستی را دنبال کرده است، و ممکن است با به روز رسانی های amp در آینده این روش جایگزین روش هایی مثل ریسپانسیو و… شود.

دلایل مهم برای استفاده از amp ها
هدف اصلی از استفاده amp ها حذف عواملی که باعث کند شدن سرعت لود صفحه هستند می باشد، اما باید عوامل دیگر تاثیرگذار برای استفاده از amp ها بدانیم تا بتوانیم نهایت بهره وری از آن را داشته باشیم. استفاده از amp ها دلایل زیادی دارد که در این بخش به توضیح چند مورد از آن می پردازیم.

آنالیزسئو
فاکتور مهمی که گوگل آن را در سئو سایت شما تاثیر گذار می داند سرعت لود و بارگذاری سایت شما می باشد. استفاده از استانداردهای amp یکی از تاثیرگذار ترین روش ها در سئووب سایت تا کنون بوده است. استفاده از این روش سرعت لود و بارگذاری سایت شما را افزایش داده که این امر برای گوگل بسیار مهم است، در نتیجه استفاده از amp ها باعث افزایش رتبه و بالا قرار گرفتن سایت شما در نتایج گوگل می شود.

افزایش استفاده از تلفن های همراه
استفاده از smart phone ها به دلیل حمل و نقل آسان، دسترسی بهترو… بسیار زیاد شده و استفاده از pc ها و لپ تاپ ها روز به روز کمتر می شود. زمانی که شما می دانید اکثر کاربران از وسایل هوشمند برای دیدن سایت شما استفاده می کنند پس بهتر است برای آنها امکاناتی در نظر بگیرید تا از سایتتان نهایت استفاده را ببرند. Amp یکی از امکانات برای افزایش سرعت لود صفحه می باشد تا کاربر سریعتر به نتیجه دلخواهش برسد.

تجربه کاربری لذت بخش
خودتان را جای مخاطبی بگذارید که وارد سایت شما برای رسیدن به هدفی شده و در یک چشم بهم زدن صفحه هدف مورد نظر خود را یافته و آنچه می خواهد به دست می آورد، این تجربه شیرین و لذت بخش می باشد و شما می توانید با استفاده از amp این حس خوب و لذت بخش را به مخاطبان سایتتان هدیه دهید.

سرعت بالا
یکی از فاکتورهای مهم برای کاربر پسند بودن سایت، سرعت لود سایتتان می باشد. اگر امروزه زمان لود سایتتان بیشتر از ۳ ، ۲ ثانیه باشد مخاطب پشیمان شده و صفحه را می بندد و سراغ سایت های دیگر می رود. با استفاده از amp سرعت لود صفحات زیر یک ثانیه می رسد و شما می توانید مخاطبان خود را شگفت زده کنید.

نتیجه گیری
امیدواریم با مطالعه مقاله amp چیست، در مورد آن و عوامل تاثیر گذار بر آن و … اطلاع کسب کرده باشید. اگر شما می خواهید زمانی که مخاطبان، سایتتان را با smart phone ها مشاهده می کنند سرعت بالایی داشته باشند و خاطره ی خوب از سایت شما در خاطرشان نقش ببندد حتما از استانداردهای amp استفاده کنید تا علاوه بر مخاطبان، گوگل را از خدمات سایت خود راضی نگه دارید.

برچسب گذاری شده در:

, , ,