شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که آیا طراحی سایت به کسب و کار شما کمکی می کند یا نه؟ جالب است بدانید درصد بسیار بالایی از کسب و کارهای موفق در جهان دارای یک وب سایت حرفه ای و اختصاصی هستند و دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است.

وب سایت، امکان حضور هر شخص، مجموعه، شرکت و سازمان را در دنیای وب فراهم می کند. داشتن وب سایت مانند داشتن یک مغازه، فروشگاه و یا مکانی است که دارای هیچ محدودیت مکانی و زمانی نیست و در دسترس کل جهان می باشد.

“با ما همراه باشید تا شما را با فواید داشتن وب سایت بیشتر آشنا کنیم . . .”

وب سایت چیست؟

وب سایت، مجموعه ای از صفحات مرتبط به هم است که اطلاعاتی را در اختیار بیننده قرار می دهد. وب سایت، امکان حضور هر شخص یا شرکت در شبکه اینترنت است. یک وب سایت می تواند علاوه بر ایجاد ارتباط و معرفی دارنده سایت، امکان اطلاع رسانی به روز، بازاریابی و معرفی بین المللی را نیز فراهم آورد.

داشتن وب سایت برای یک شرکت مانند داشتن یک کاتالوگ تبلیغاتی اما با مزایای فراوان تر نسبت به آن است. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون برای معرفی خدمات باشد اما یک وب سایت می تواند از تصاویر، متون، فیلم و حتی یک فایل صوتی و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابراین امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه بالایی دارد اما برای طراحی وب سایت و نگهداری آن کافیست هزینه ای بسیار پایین پرداخت شود و حتی با داشتن یک وب سایت داینامیک در هر زمان که بخواهیم بدون هیچ هزینه جانبی می توانیم آن را ویرایش کنیم و در طول زمان هزاران و یا میلیونها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.

فواید داشتن وب سایت

۱-مقرون به صرفه
آیا تا به حال کسب و کار خود را از طریق راه های مختلف مانند رسانه های چاپی(تراکت)، رادیو، تلویزیون یا سایر روش های دیگری که وجود دارد تبلیغ کرده اید؟ قطعا هزینه های تبلیغات در روش هایی که گفته شد ارزان نیست و همچنین دارای محدودیت زمانی هست. یعنی برای یک بازه زمانی خاص فقط تبلیغ تلویزیونی شما انجام خواهد شد یا اگر تبلیغات از طریق تراکت را انجام داه باشید پس از مدتی تراکت هایی که سفارش داده اید به اتمام خواهد رسید! برای اینکه کسب و کار خود را بخواهید رونق دهید نیاز هست که در تبلیغات سرمایه گذاری کنید، اما پول زیادی را صرف می کند. اما می توان با راه اندازی یک وب سایت مناسب و صرف یک دهم هزینه هایی که برای سایر روش های تبلیغات انجام می شود بستری مناسب برای کسب و کار خود ایجاد کرد که در آن به معرفی خود،شرکت یا محصولات پرداخت تا از این طریق بتوان خدماتی را که دارید به افراد یا سازمان های بیشتری معرفی کنید.

۲-جلوگیری از اتلاف زمان

وب سایت شما می تواند به سوالات متداول مشتریانتان پاسخ گوید و آنها را به خوبی راهنمایی کند و در اتلاف زمانی که صرف پاسخگویی به مشتریان میکنید جلوگیری کند.

۳-تبلیغات بهتر
شما اگر وارد فضای اینترنت شده باشید و خواسته باشید که تبلیغاتی را برای سایت خود انجام دهید خیلی راحت تر می شود اینکار را انجام داد. و همچنین انجام این تبلیغات مشکلاتی زیست محیطی را برای طبیعت ایجاد نخواهد کرد. میدانیم که مثلا برای چاپ تراکت از کاغذ استفاده می شود و کاغذ هم از تنه ی درختان تولید می شود و هر چه بتوانیم مصرف کاغذ را کاهش دهیم می توانیم درختان بیشتری را در طبیعت خود حفظ کنیم و زندگی سالم تری داشته باشیم.

 ۴-ارائه محصولات

ارائه محصولات ویژه در سایت به آسانی انجام می شود در صورتیکه دستیابی به مشتریان از طریق تلفن، ارسال نامه، یا فاکس ممکن است زمان بر و در عین حال پرهزینه باشد.

۵-دسترسی آسان

آیا تا کنون برای شما این اتفاق رخ داده است که برای کسب اطلاعات بیشتر یا حتی ثبت سفارش به فروشگاهی مراجعه کنید و با درهای بسته مواجه شوید؟ قطعا این اتفاق می تواند برای هر کسی رخ دهد! فروشگاه، سازمان و یا شرکت هایی که در دنیای واقعی ما هستند در یک ساعتی از شبانه روز آماده به ارائه خدمات خود هستند و اگر خارج از ساعت کاریشان به آنها مراجعه کنیم قطعا به درهای بسته برخورد خواهیم کرد. درصورتی که اگر همین مراکز خدمات خود را از طریق وب سایت به مخاطبان خود ارائه می دادند دیگر این مشکل به وجود نمی آمد و مشتری در هر ساعت از شبانه روز که می خواست می توانست اطلاعاتی در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارد بدست آورد و همچنین آن را سفارش دهد!

۶-ارتباط نامحدود با مردم خارج از مرزهای جغرافیای

امروزه یکی از راههای فعالیت در خارج از مرزهای کشور داشتن یک سایت چند زبانه است که می توان به راحتی تجارت خود را گسترش داد و به بیرون از مرزها برد و تقریبا هیچکس نمی تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وبسایتی ندارد.

۷-افزایش مشتریان

اکثر کسب و کارهایی که خارج از فضای مجازی و بصورت محلی در حال فعالیت هستند معمولا اگر خوب کار کرده باشند می توانند فقط محبوبیت محلی برای خود کسب کنند. یا در نهایت فقط در شهر خود معروف شوند. اما اگر علاوه بر فعالیتی که در فضای واقعی دارند همین فعالیت را در فضای مجازی یا اینترنت انجام می دادند. قطعا فرصت این را پیدا می کردند تا می توانستند خدمات خود را به افراد بیشتری در شهر های مختلف و یا حتی کشورهای مختلف عرضه کنند که این امر خود باعث افزایش محبوبیت بیشتر و افزایش مشتریان می شود.

“در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. شاید برای اینکه دید بهتری از آینده و قدرت فضای مجازی داشته باشید بد نباشد که در نمونه های خارجی آن نیز در اینترنت نگاهی بیاندازید. بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما امروز کاملا عادی و ضروری است. و روزی فرا خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به فضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد.”