فضای اینترنت، ابزارهای گستردهای برای مقایسه و تشخیص در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند به شیوههای متفاوت در رتبهبندیها شرکت کرده و وبسایت خود را با سایرین مقایسه کنند. یکی از این ابزارهای رتبهبندی، سرویس الکسا (Alexa) است. برای آنکه بدانید الکسا چیست تا…
سئو، هنر و علم بهینه سازی سایت برای افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل است. به طور کلی SEO مربوط به بالا بردن سایت در نتایج طبیعی جستجو است. کسب رتبه بهتر برای یک کلمه کلیدی خاص به این مفهوم است که شما…
برای رسیدن به بهترین نتیجه در به کار بردن تکنیکهای بازاریابی و پیادهسازی آنها در استراتژیهای کسبوکار، هیچچیز بهتر از مطالعه و بررسی آثار و کتابهای برجسته در این زمینه نیست. در این نوشتار چند کتاب بازاریابی معتبر و معروف که میتواند منابع خوبی برای مطالعه بیشتر…
امروزه همه می خواهند در اینستاگرام مشهور شوند زیرا اینستاگرام بستری برای افراد مشهور، تولیدکنندگان محتوا و تجارت است. اگر می خواهید بدانید که چگونه در مدت زمان کوتاه مشهور شوید، از راهنمایی های ما استفاده کنید. چرا مشهور شدن در اینستاگرام امکان پذیرتر است؟…
اولین بار در سال ۲۰۰۰ فردی به نام Brett Tabke اصطلاح SERP را برای صفحه نتایج موتور جستجوگوگل نام گذاری کرد. در واقع به صفحات حاصل از یک عبارتی که در گوگل جستجو می شود،SERP می گویند. به عبارت دیگر زمانی که شما یک کلمه را در…
هر تعاملی که مخاطبان با شما داشته باشند، به نوعی یک تجربه بهشمار میرود. اگر بهدنبال رقمزدن بهترین تجربهها هستید تا بهترین تصویر در ذهن مخاطبان شکل بگیرد، بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing میتواند قویترین ابزار شما باشد. بازاریابی تجربی به شما کمک میکند دید…
این سوال شاید عجیب ترین سوال ممکن باشد آنهم در دوره ای که واژه بازاریابی، در گستره لغات روزمره بسیاری از ما جای گرفته است و مشاغل مختلف، به صورت درست یا غلط، حتی در بسیاری موارد غیرعلمی، اما به وفور درگیر بازاریابی برای خدمات…
یکی از روشهایی که برای افزایش خریداران، برگرداندن مشتریان و وفادارسازی آنها کاربرد زیادی دارد، ریمارکتینگ (Remarketing) است. اما ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست و چطور میتوانیم از آن استفاده کنیم؟ گاهی کاربران سبد خرید خود را نیمهکاره رها میکنند، گاهی به دلایل مختلف راضی نیستند و دیگر سراغ…
امروزه ذهن افراد از چند مولفهی مختلف هوش تشکیل شده است که این مولفهها در هر فرد متفاوت است. تا قبل از این، تصور عموم این بود که بهرهی هوشی یا همان IQ که یکی از مولفههای هوش هست، در کارکرد انسانِ موفق، نقش اساسی…